کد خبر 596620
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

دولت ترکیه پس از اعلام احیای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و عذرخواهی از مسکو به خاطر ساقط کردن یک جنگنده روس،‌ حالا آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با مصر اعلام کرده است.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در جریان مصاحبه‌ای گفت:‌ برای ایجاد روابط اقتصادی با مصر دیگر مانعی وجود ندارد و احتمالا دیداری در سطح وزرا برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتظارات مبنی بر عادی شدن روابط میان مصر و ترکیه گفت: مساله مصر کاملا مشخص است. دموکراسی در مصر با "ضربه سختی" روبرو شده است. محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده این کشور مجبور شد به واسطه یک "کودتا" سمتش را کنار بگذارد.

روابط میان آنکارا و قاهره در سال 2013 دچار تنش شد و هنوز روابط میان دو کشور بهبود نیافته اما دولت آنکارا مراتب آمادگی خود را برای عادی سازی روابط میان دو کشور اعلام کرده است.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد:‌ رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه از همان آغاز تنش در مصر به جهانیان گفت که این یک "کودتاست" و ما هرگز تغییر در روند سیاسی را به این گونه قبول نمی‌کنیم. کشتی‌های ما برای گذر از دریای سرخ از کانال سوئز عبور می‌کنند و مسیر خود را به سمت عربستان، اردن و یمن پی می‌گیرند و سپس به شرق آفریقا می‌روند. حتی اگر هم بخواهیم، نمی‌توانیم روابطمان را با کشورهای منطقه قطع کنیم چون از نظر جغرافیایی مرزهای مشترکی داریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    ترکیه باعرضه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس