کد خبر 597037
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

ارتش سوریه پس از دو روز مقاومت سرسختانه سرانجام موفق شد روند تدافعی را به تهاجمی تبدیل کند و کنترل دو منطقه در شمال «کنسبا» را پس بگیرد.

 به گزارش مشرق، درگیری‌های سنگین میان نیروهای سوری و گروه‌های تروریستی در استان لاذقیه همچنان ادامه دارد و کنترل برخی از مناطق میان دو طرف دست به دست می‌شود.

حجم درگیری‌ها و تبادل آتش میان طرفین در سه روز گذشته به حدی سنگین بوده که تثبیت مواضع را در مناطق مختلف با مشکل رو به رو کرده است.

مقاومت سرسختانه ارتش سوریه در شمال لاذقیه

روز گذشته نیروهای سوری از برخی مناطق در حومه شمالی شهرک مهم «کنسبا» عقب نشینی کردند و مانع از سقوط این شهرک شدند.

از بعدازظهر چهارشنبه (روز گذشته) ارتش سوریه علاوه بر اعزام نیروهای تازه نفس، تجهیزات سنگین نظامی را به تمامی محورهای درگیری از جمله مناطق (شرقی) «نحشبا و رویسه الملک» تا مناطق (غربی) ارتفاعات «ابوعلی و القلعة» انتقال داده است.

به گزارش بین‌الملل فارس، صدها تن از عناصر تروریستی همچنین تلاش کردند با حملات سنگین حومه شهرک کنسبا را اشغال کنند اما به دیوار مستحکم دفاعی ارتش سوریه برخورد کردند و با متحمل شدن تلفات جانی بی سابقه مجبور به عقب‌نشینی شدند.

نیروهای سوری در ادامه پاتکی را برای باز پس‌گیری مناطق اشغال شده انجام دادند و پس از  5 ساعت درگیری موفق شدند منطقه «عین قنطرة» را به طور کامل آزاد کنند.

‌با تثبیت مواضع نیروهای سوری در این منطقه، عملیات بازپس گیری منطقه «ارض واطی» در شمال شرق شهرک کنسبا آغاز شد و ساعتی بعد ارتش سوریه این منطقه را آزاد کرد.

در حال حاضر نیروهای سوری در تلاش هستند مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کنند. عملیات باز پس‌گیری ارتفاعات راهبردی «الرشا و ابو سعد» در دستور کار  قرار گرفته است.

در درگیری‌های روز های گذشته تلفات تروریست‌ها بی سابقه بوده است و نام چندین سرکرده سرشناش در لیست کشته شدگان دیده می‌شود‌.

درگیری‌ها در شمال لاذقیه به دلیل حساسیت زیاد شمال لاذقیه و تاثیر آن بر دیگر جبهه‌های نبرد، شدید است و گاه پیشروی ارتش سوریه به عقب‌نشینی و گاه به روند تهاجمی تبدیل میشود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    جنگ ابدی و بی پایان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس