کد خبر 596135
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

اگر عملیات غرب حلب که یکی از اهدافش تسلط بر «بنی زید» و «اللیرمون» است، موفق شود، تغییر تعیین‌کننده‌ای در نبرد حلب پس از چهار سال اتفاق خواهد افتاد.

 به گزارش مشرق، جبهه عملیاتی غرب شهر حلب همچنان شاهد درگیری سنگین ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با عناصر تروریستی است.

همزمان با حملات سنگین هوایی، موشکی و پشتیبانی آتش توپخانه، نیروهای سوری و مقاومت در تلاش هستند با بازپس گیری مناطق مهم الملاح، بنی زید و تسلط بر جاده کاستیلو، تروریست‌ها را در اردوگاه حندرات محاصره کنند.

گروه‌های مسلح در شهرک‌های کفرحمره و منطقه اللیرمون از طریق جاده کاستیلو به همرزمان خود در اردوگاه حندرات کمک رسانی می‌کنند و بازپسگیری مزارع الملاح به معنای قطع امدادرسانی به تروریست‌ها در این اردوگاه است.

در صورت پاکسازی اردوگاه حندرات، ارتباط عناصر تروریستی از مرکز شهر به سمت غرب شهر حلب قطع می‌شود و تحولات میدانی پس از چهار سال درگیری های سنگین تغییر قابل توجه‌ای می‌کند.

با وجود مقاومت سنگین عناصر تروریستی و تلاش بی‌امان آنان برای جلوگیری از سقوط مزارع الملاح، پیشروی نیروهای سوری با پشتیبانی حملات هوایی و آتش توپخانه در این محور ادامه دارد اما بسیار کند است و گاهی همراه با عقب‌نشینی و پیشروی مجدد.

فرماندهی عملیات شهر حلب درصدد است با فلج کردن تحرکات تروریست‌ها در مناطق مختلف از جمله اللیرمون، جمعیه الزهرا، شهرک حریتان و کفرحمره، خطوط امدادی تروریست‌ها را در مزارع الملاح و منطقه بنی زید قطع کند.

درصورت پاکسازی مناطق شمالی شهر از جمله اللیرمون، جمعیه الزهراء حملات تروریست‌ها به منطقه کردنشین شیخ مقصود و دیگر مناطق شهر حلب تا حدود زیادی قطع می‌شود.

هزاران تن از شهروندان شهر حلب در چهار سال گذشته قربانی حملات خمپاره‌ای و موشکی تروریست‌ها شده‌اند.

پاکسازی مناطق ذکر شده و محاصره تروریست‌ها در مرکز شهر حلب، مقدمه آزادسازی مناطق مهمی از جمله خان العسل و الرشدین به شمار می‌آید.

پاکسازی مناطق ذکر شده و محاصره تروریست‌ها در بخش‌هایی از مناطق اشغال شده مرکز شهر حلب، مقدمه آزادسازی مناطق مهمی از جمله خان العسل و الراشدین و قطع خطوط امداد رسانی به تروریست‌ها از استان ادلب به شمار می‌آید.

با شکست حصر شهرک‌های نبل و الزهراء، راههای کمک‌رسانی به تروریست‌ها از مرز ترکیه، شمال حلب به مناطق غربی و جنوبی شهر حلب به طور کامل قطع شده و در مقطع فعلی تنها امکان انتقال تجهیزات به عناصر تروریستی از سمت استان ادلب انجام می‌گیرد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با گروه‌های تروریستی جبهه النصره، احرار الشام، ارتش آزاد، نورالدین زنکی و تیپ سلطان مراد در شهر حلب درگیر هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس