کد خبر 594603
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

رئیس سازمان حج و زیارت به سخنان رئیس دیانت ترکیه در مورد محرومیت ایران از حج اشاره کرد و گفت: اینکه سفیر سعودی در ترکیه اعلام کرده همان متنی را برای قرارداد به ایران داده‌اند که به ترکیه نیز داده‌اند، کذب است.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی در مورد دیدار معاونان سازمان حج و زیارت و بعثه با «گورمز» رئیس دیانت ترکیه در هفته گذشته گفت: گورمز در این دیدار عنوان کرد که سفیر سعودی به آنها گفته همان متنی که به ترکیه داده شده، به ایران نیز داده‌اند.

وی افزود: معاونان سازمان حج و زیارت و بعثه اخیراً ملاقات‌هایی با مسئولان و وزرای حج سایر کشورهای اسلامی داشتند و نسبت به محروم شدن زائران ایرانی از حج بحث و تبادل نظر داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در این دیدارها برخی کشورها از جمله ترکیه اعلام کردند که به گفته سعودی‌ها، متن یکسانی در اختیار ایران و سایر کشورها قرار گرفته و ایرانیان خود قرارداد را امضا نکرده‌اند.

وی با اشاره به مطالعه دقیق متون قرارداد سایر کشورها گفت: آنچه از این مطالعه مشخص شد این است که در متن قرارداد هیچ کشوری، آن 5 بند تبعیض آمیز وجود نداشت و تنها برای ما آن 5 بند را در متن قرارداد گنجانده بودند.

اوحدی ادامه داد: مسئولان سعودی به دنبال تسویه حساب سیاسی در حج بودند و اگر لازم باشد ما متن قرارداد خود و سایر کشورها را منتشر خواهیم کرد تا به همه اثبات شود که ادعای آنها کذب است.

وی تأکید کرد: البته در همان دیدارها به مسئولان حج سایر کشورها نیز اعلام شد که این ادعاها کذب است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان عربستانی با تغییر رفتار و نگرش خود، عدالت و انصاف را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    به گور پدر ال سعود و دسیسه های شیطانیش
  • مصطفی ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    عربستان اگر می دونست عدالت چیه انقدر در دنیا جنگ افروزی نمیکرد و خون مسلمان نمی ریخت.
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    اگر لازم باشد یعنی چه ؟ مرد حسابی منتشر کن تا همه ببینن . ابته اگر راست می گی
  • مهدی مرادیفر ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    امسال با پولی که به جیب این وهابیون میرفت میتوان لااقل ده هزار زوج به سر زندگی برسانیم ویا ده ورزشگاه مدرن بسازیم .خدا از کدامشان خوشش میاید . لعنت بر ال سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس