کد خبر 604134
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان با اشاره به وقوع حملات تروریستی اخیر در شهرهای عربستان، این حملات را نتیجه حمایت این رژیم از گروهک‌های تکفیری – تروریستی دانست و درباره خطرات جدی برای امنیت حجاج در مراسم حج امسال هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، سید طاهرحسین مشهدی به دنبال وقوع حملات تروریستی درسه شهر مدینه، قطیف و جده و بیم ونگرانی حجاج مسلمان کشورهای اسلامی از سفر حج تمتع امسال در گفتگو با خبرنگاران گفت: تردیدی نیست که احتمال تشدید حملات تروریستی در عربستان وجود دارد و با وجود اینکه حاکمان این رژیم مدعی مبارزه با تروریسم هستند و ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم تشکیل می دهند، اما کشور خودشان از فعالیت های  تروریست ها در امان نمانده است. 

وی هشدار داد: با توجه به اقدام اخیر تروریست ها در حمله در نزدیک حرم نبوی (ص) در مدینه منوره و با توجه به اینکه حدود دو ماه تا فرا رسیدن موسم حج امسال زمانی باقی است، می توان گفت مراسم حج امسال با خطر بسیار جدی مواجه شده است. 

این سیاستمدار ارشد پاکستان افزود: با توجه به حوادث تروریستی اخیر در عربستان، حج امسال نیز با چالش امنیتی جدی مواجه خواهد بود و با اوضاع فعلی در عربستان جان هزاران نفر از حجاج در خطر است.

به گفته سید طاهر حسین مشهدی متعهد، برای اطمینان از امنیت حج و حفاظت از زندگی حاجیان در عربستان باید از ظرفیت نیروهای سازمان ملل و یا نیروهای مشترک کشورهای اسلامی، استفاده شود.

وی معتقد است: طبیعتا وقتی ازتکفیری ها حمایت شود وپشتیبانی های مالی از تروریست ها متوقف نشود باید انتظار افزایش دایره عملیات تروریست ها به سازمان کشورها را داشت. 

این سیاستمدار پاکستانی گفت: تروریست ها هیچ حد و مرزی نمی شناسند و به هیچ اصلی پایبند نیستند. آن‌ها پس ازتاخت و تازدرسوریه، عراق و یمن، هم اکنون به سمت کشورهایی سرازیر شده اند که هرگز تصور نمی کردند دلارهایی که صرف حمایت از تروریست ها می‌کنند، روزی به زیان خودشان تمام شود. 

وی ادامه داد: تا زمانی که حامیان تروریست ها به حمایت خود از گروه های تکفیری و افراط گرایان پایان ندهند معضل تروریسم درمنطقه و جهان حل نخواهد شد.

این سناتور پاکستانی، آمریکا، رژیم نامشروع صهیونیستی و عربستان را به ترویج جریان های تروریستی در جهان متهم کرد و گفت: حملات تروریستی درشهرهای مدینه و جده در فاصله زمانی دو ماه مانده به مراسم حج تمتع امسال، نگرانی های زیادی برای زائرانی که از کشورهای مختلف جهان قصد سفر به عربستان را دارند، ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس