گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه روز شنبه اعلام کرد که صدها کُرد سوری حین فرار از روستاهای تحت کنترل داعش در شمال این کشور هدف گلوله قرار گرفتند و تعدادی از آنها کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کُردها در حالی از این روستاها فرار کردند که نیروهای دمکراتیک سوریه که به طور عمده شبه نظامیان کُرد هستند و از حمایت آمریکا برخورداند، با تروریست های داعش در شهر منبج در شمال سوریه درگیر شدند.

براساس اعلام گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه، نیروهای دمکراتیک سوریه از جنوب وارد این شهر شده اند و بخش هایی را در اختیار گرفته اند.

«شرفان درویش» سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه به آسوشیتدپرس گفت که اعضای یک خانواده در حال فرار با مین برخورد کردند که بر اثر آن دو عضو خانواده کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

وی اضافه کرد که یک دختربچه 10 ساله نیز با گلوله یک تک تیرانداز عضو گروه داعش کشته شد.
این فرار جمعی در پی ربوده شدن حدود 900 غیرنظامی کُرد در استان حلب توسط داعش آغاز شد.

«رامی عبدالرحمان» رئیس گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه گفت که داعش، کُردهای ربوده شده را مجبور به حفر گودال و احداث پناهگاه برای تروریست ها کرده است.

همچنین تعدادی از ربوده شدگان به عنوان سپرهای انسانی مورد استفاده قرار گرفته اند.
عبدالرحمان یادآور شد که حدود یکصد و 20 کُرد دیگر نیز از روز گذشته (جمعه) ربوده شده اند.

وی افزود: تروریست ها به ساکنان محلی هشدار داده اند که در صورت ترک خانه های خود دیگر اجازه ندارند بازگردند و در صورت بازگشت، مجازات خواهند شد.

عبدالرحمان گفت: داعش به طرف فراری ها آتش گشوده است که بر اثر آن چند نفر شامل کودکان کشته شده اند.

در همین حال، یک گروه ناظر دیگر موسوم به کمیته های محلی هماهنگ کننده اعلام کرد که در جریان تیراندازی داعش به طرف افراد در حال فرار از شهر منبج، 10 نفر شامل کودکان جان باخته اند.

شورای دمکراتیک سوریه که بازوی سیاسی نیروهای دمکراتیک سوریه است، از جامعه جهانی و گروه های امدادرسان خواسته است نیازهای افراد فراری را تامین کنند. براساس اعلام این شورا، بسیاری از این افراد در فضای باز به سر می برند.

شورای دمکراتیک سوریه ضمن هشدار در مورد وقوع قتل عام در این منطقه، از جامعه جهانی خواسته است به نیروهای دمکراتیک برای جلوگیری از وقوع این فاجعه کمک کند.

شهر منبج در امتداد تنها مسیر تدارکاتی داعش بین مرز سوریه - ترکیه و شهر رقه پایتخت خودخوانده تروریست ها قرار دارد.

چنانچه این شهر آزاد شود، بزرگترین شکست راهبردی به داعش در سوریه از ژوئیه 2015 زمانی که این گروه تروریستی شهر مرزی تل ابیض را از دست داد، وارد می شود.

آمریکا 300 نیروی ویژه را تحت عنوان مشاور در اختیار نیروهای دمکراتیک سوریه قرار داده است. نیروهای ویژه فرانسه نیز به نیروهای سوری کمک می دهند.

نیروهای دمکراتیک سوریه از نیروهای کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس