باشگاه خبرنگاران/ احمدرضا درویش با ابراز ناامیدی از چاره‌جویی وزارت ارشاد برای اکران فیلم رستاخیز طی پیام شفاهی از رئیس جمهور تقاضای رسیدگی کرد.

به گزارش مشرق، سینمای ایران با سپری کردن هفته‌ای آرام به فصل تابستان قدم گذاشت.

ناامیدی درویش از وزارت ارشاد و پیامی برای رئیس جمهور
دومین جشنواره‌ «گزارش یک نگرانی» با سخنرانی وزیر نیرو، رضا کیانیان و کمال تبریزی درباره‌ی بحران آب، درخواست احمدرضا درویش از رئیس جمهوری برای حل مشکل فیلم «رستاخیز» و معرفی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

پس از اظهارات دبیر جشنواره گزارش یک نگرانی از احمدرضا درویش کارگردان سینما به دلیل به تصویر کشیدن حماسه‌ی کربلا تجلیل شد.

درویش گفت: دیده شدن فیلم «رستاخیز» آرزوی من است ، صدای من به رئیس جمهوری نمی‌رسد؛ آقای چیت‌چیان! از شما خواهش می‌کنم پیام مرا به رئیس جمهوری برسانید تا تمهیدی اندیشیده شود و این فیلم نمایش داده شود؛ تنها خواسته‌ من این است. ساخت این فیلم متکی به سرمایه‌ عاشقان اهل بیت بوده و مشکل نمایش آن هم تنها با تدبیر رئیس جمهوری حل می‌شود و بنده امیدی به وزارت ارشاد ندارم.

فیلمیران؛ پخش‌کننده ایرانی «فروشنده»
شرکت پخش فیلمیران پخش هفتمین فیلم اصغر فرهادى را در ایران بر عهده دارد. این شرکت پیش از این نیز پخش فیلم هاى «درباره الى»، «جدایى نادر از سیمین» و «گذشته» را در ایران به عهده داشته است. فیلمیران در تلاش است «فروشنده» را پیش از کشورهاى دیگر در ایران روى پرده سینماها ببرد.

امضای پروژه VOD
مراسم امضای تفاهم‌نامه وی اُ دی، بین موسسه رسانه‌های تصویری، نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان و شرکت‌های تجمیع‌کننده محتوا و خدمات ویدیویی با سخنان رئیس سازمان سینمایی، مدیر موسسه رسانه‌های تصویری و دو تن از نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان و نمایندگانی از شرکت‌های تجمیع کننده برگزار شد و این سند به امضای رئیس سازمان سینمایی و نمایندگان شرکت‌های نام برده رسید.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این برنامه تأکید کرد: قرار نیست VOD رقیب سازمان صداوسیما باشد، اصولا این پروژه رقیب هیچ‌کس نیست. اگر واقعا نگران تهاجم و ولنگاری فرهنگی باشیم، یکی از راه‌هایش راه‌اندازی پروژه VOD است، چرا که مردم ایران با خلاقیت و قدرت تصویرسازی خود و بهره‌مندی از پشتوانه فرهنگ چندین هزار ساله کشور، می‌توانند محتواهای جذاب و جالب توجهی را برای مخاطبان در سراسر جهان تأمین کنند.

او با ابراز خرسندی از استقبال مردم از فیلم‌های سینمای ایران افزود: این استقبال نشان می‌دهد که مردم ما ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند و از میان هزار گزینه انتخابی، سینمای ایران را که مجوز وزارت ارشاد دارد، انتخاب می‌کنند و ما راه‌اندازی VOD را هم در راستای همین موفقیت می‌بینیم.

او با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ ملی هزینه دارد، افزود: این نگرانی که نامش را تهاجم یا ولنگاری فرهنگی می‌گذاریم، در کشورهای اروپایی و صاحب تمدن هم وجود دارد چرا که آن‌ها هم می‌بینند که سالن‌های سینمایشان با فیلم‌های آمریکایی قبضه شده است و ما تنها ملتی هستیم که سینماهایمان را حفظ کردیم و در سالن‌های ما آثار تولیدی خودمان نمایش داده می‌شود.

اکران «دراکولا» و «دختر» از هفته آینده/ قدردانی شورای صنفی از صدا و سیما
به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم «دختر» از دوم تیر ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد و در صورت پایین آمدن کف فروش فیلم «ننه نقلی» جایگزین این فیلم در سرگروه ماندانا خواهد شد.

همچنین دو فیلم «زاپاس» و «دراکولا» از 9 تیر ماه به ترتیب در گروه استقلال و گروه آزاد اکران می‌شوند و فیلم «دراکولا» یک هفته پس از آغاز اکران سرگروه کوروش خواهد شد.

فرجی با اشاره به قراردادهای جدید این شورا اظهار داشت: قرارداد فیلم‌های «ناردون» در گروه آزادی بعد از اکران «بارکد»، فیلم «امکان مینا» در گروه زندگی بعد از «ایستاده در غبار» و فیلم «سایه» در گروه ماندانا بعد از «دختر» ثبت شد. در این جلسه از سازمان صدا و سیما بابت همراهی در پخش تیزر فیلم‌ها تقدیر شد.

برادران جلیلوند و جهانگیر کوثری پروانه ساخت گرفتند
فیلمنامه های «فصل سرد» به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری ، کارگردانی و نویسندگی امیر حسین ترابی در ژانر اجتماعی و «بدون تاریخ، بدون امضا» به تهیه کنندگی علی جلیلوند، کارگردانی وحید جلیلوند و نویسندگی مشترک علی زرنگار و وحید جلیلوند در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی
*«هاری»؛ بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های ایرانی استانبول
فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی امیر احمد انصاری با حضور در اولین فستیوال فیلم‌های ایرانی در استانبول ترکیه جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

«هاری» نوشته امیر علی محسنین است و علیرضا کمالی، هنگامه قاضیانی، میلاد کی‌مرام، مینا ساداتی و جمشید هاشم‌پور نقش‌های اصلی فیلم را بازی می کنند.

همچنین «مرگ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی جایزه بهترین کارگردانی و فیلم کوتاه هفتم به کارگردانی مسعود قراگوزلو موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از این جشنواره شدند.

اولین جشنواره فیلم‌های ایرانی استانبول از 26 تا 29 خرداد در سینما اطلس این شهر برگزار شد.

*تندیس بهترین فیلمبرداری جشنواره بروکلین به «گمیچی» رسید
نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «بروکلین» هفته گذشته در شهر نیویورک به کار خود پایان داد و «گمیچی» تندیس بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد.

«گمیچی» روایتگر داستان نوجوانی به نام حسن است که سعی دارد کشتی به گل نشسته پدرش که در دریاچه ارومیه قرار دارد را برای روز تولد او احیا کند که در این راستا با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه می‌شود.

عوامل ساخت این فیلم عبارت‌اند از:
کارگردان: مجید اسماعیلی پارسا؛ تهیه‌کننده: جواد قلی زاده؛ نویسندگان: مجید اسماعیلی و امیر عبدی، تدوینگر: اسماعیل منصف، مدیر تصویربرداری: محمد فکوری؛ صدابردار: مهدی اکبریان پور، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، بازیگران: مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف بختیاری، حمیده مقدس زاده.

*بازتاب «بادیگارد» در استرالیا
فیلم سینمایی «بادیگارد» از هفته پایانی خردادماه، در شهرهای مختلف استرالیا روی پرده رفت.

اکران آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا 6 نمایش در سیدنی، سه نمایش در ملبورن، دو نمایش در شهرهای آدلاید، کانبرا و پرت و یک نمایش در بریزبن داشته است و با استقبال تماشاگران در این شهر شد.

در ادامه اکران‌های بین‌المللی «بادیگارد»، قراردادی برای اکران آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در ۳ شهر مهم انگلیس منعقد شده است که بر این اساس اکران این اثر از دوم جولای در لندن آغاز و سپس درمنچستر و گلاسکو نیز پی گرفته می‌شود.

*فراخوان جشنواره‌ سینما حقیقت
فراخوان شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روز اول تیرماه 1395 منتشر و امکان ثبت‌نام آثار روی وب‌سایت جشنواره مهیا خواهد شد.

به گفته شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ جشنواره، تا روز 31 شهریورماه 95 فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود (تولید فروردین 1394 به بعد) را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کرده و کپی فیلم خود را جهت بازبینی به دفتر جشنواره سینماحقیقت ارسال نمایند.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 14 تا 21 آذرماه 1395 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

دلیل همکاری نکردن عطاران و فرهادی
رضا عطاران بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در این خصوص توضیح داد: برای بازی در فیلم «فروشنده» با من تماس گرفتند ولی ما «دراکولا» را شروع کرده بودیم و متاسفانه نشد. به دستیارشان آقای سجادی حسینی گفتم «آخه الان موقعش بود؟»

اکران خیریه «بارکد» و آزادی زندانیان
گلریزان سینمایی عوامل فیلم «بارکد» که به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد و با جمع‌آوری مبلغی معادل 190 میلیون ریال موجبات آزادی 3 زندانی تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کرد.

شامگاه 31خرداد ماه نمایش ویژه فیلم «بارکد» با حضور عوامل فیلم و جمعی از هنرمندان سینمای ایران در مجموعه پردیس کوروش برگزار شد.

در این مراسم محسن کیایی، به نمایندگی از عوامل «بارکد» سخنرانی و از نیکوکاران که باعث جمع‌آوری این مبلغ شدند تشکر کرد.

از حواشی جالب این اقدام خیرخواهانه می‌توان به فروش بلیت از سوی بازیگران این فیلم، خرید 20 بلیت از سوی شخص کارگردان اثر و کمک 2 میلیون تومانی تدوین‌گر، تصویربردار و طراح صحنه این اثر سینمایی بود که این اقدام مورد تشویق تماشاگرانی قرار گرفت که خودشان هم در عملی انسان‌دوستانه برای این سانس مبالغی چند برابر نسبت به ارزش ریالی یک قطعه بلیت پرداخت کرده بودند.

نماینده ستاد دیه آزادی قریب به 96 هزار زندانی جرایم غیرعمد را در طول ربع قرن فعالیت این ستاد، تنها به پشتوانه حمایت‌های مردمی اعلام کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس