کد خبر 604591
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

بازخوانی فعالیت های داعش در فیلم جدید تبریزی صورت گرفت، امروز همه داعش را می شناسند اما در روزگاری که ما با سازمان منافقین و اهداف پلیدشان دست و پنچه نرم می کردیم افراد بی‌گناه و بی‌اطلاع بسیاری قربانی اهداف شوم این سازمان شدند.

به گزارش مشرق، ماجرای فیلم «امکان مینا» در اوایل دوران جنگ ایران و عراق می‌گذرد و درباره شوهری عاشق است که به شکلی تصادفی متوجه می‌شود همسر جوانش مخفیانه عضو سازمان منافقین است. اگر امروز به شرایط منطقه را توجه کنیم  این مهم رخ می نماید  که  آرامش امروز ما نتیجه تجربیاتی است که در گذشته سپری کردیم  . اگر نگاهی درستی به وقایع این روزها از جمله فاجعه نیس و کودتای ترکیه بیاندازیم خواهیم دید این روزها جریانات سیاسی خاصی با روش حرکت و رفتار خود، مردم و خانواده ها را هدف گرفته اند. جریانی مانند داعش که همه آن را مترادف با کشتار و نابودی خانواده ها می دانند از این جمله است. امروز همه داعش را می شناسند اما در روزگاری که ما با سازمان منافقین و اهداف پلیدشان دست و پنچه نرم می کردیم و خانواده های بی گناهی با اهداف شیطانی این سازمان مورد حمله قرار گرفتند و افراد بی گناه و بی اطلاع بسیاری قربانی اهداف شوم این سازمان شدند هیچ یک از مردم دنیا نمی دانستند ما با چه مشکلاتی در کشور مواجه هستیم و چگونه در داخل کشور با این افراد مبارزه می کنیم.

امروز نوع نگرش سازمان منافقین در نوع نگرش داعش بروز و ظهور بیشتری دارد. «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی با نمایش درست  از نوع نگرش و اهدف افراد سازمان منافقین پرده برمی دارد و تلاش شبانه روزی ماموران اطلاعات و همکاری مردم را به خوبی به نمایش می گذارد. فعالیت  یک تیم اطلاعاتی که طعمه  خود را به دام می اندازد. . سازندگان اثر این فیلم اجزای اصلی درام را به درستی در داستان فیلم  روایت گنجانده اند عناصری از قبیل زوج عاشق، مشکوک بودن زن، مشخص شدن هویت سازمانی زن توسط مرد و تا مرز به مخاطر افتادن امنیت شوهرش  داستان گسترش می یابد.

نگاه فیلم «امکان مینا» به دهه 60  و اوایل انقلاب است که پر از اتفاقات و حوادث است  این اتفاقات برای  برای نسل جوان کمتر ملموس است و باور برخی موضوعات و اتفاقات در آن دوران از جمله ترور مردم و بمبگذاری ها خیلی عجیب باشد.

فیلم تبریزی  رجوع به آن دهه پر التهاب را برای مخاطب جوان همراه می کند تا تاثیر مسائل سیاسی بر زندگی افراد دیده شود، امکان مینا  اثری است که  به شناخت یک دوره تاریخی به نسل جوان  کمک می کند . دوره ای که شاید برای بسیاری از افراد قابل باور نباشد اما این نکته حایز اهمیت است که نسل جوان از موقعیت و زحمات مردم و گروه های اطلاعاتی در کشور به خوبی آشنا شود و بیش از پیش قدر عافیت و آرامش امروز را بداند.

«امکان مینا» فیلمی با اجزای درامی درست است که  فرصتی را فراهم می آورد تا  مخاطبان جدی سینما  از فیلم لذت برده و با بخشی از تاریخ کشور به خوبی همراه شود در شرایطی که کمتر جوانان به کتاب خواندن توجه دارند و آمار مطالعه در کشور بسیار پایین است فیلم و سینما کمک شایانی را به حیطه تاریخ آن هم برهه مهم اوایل انقلاب و فعالیت های انقلابی مردم خواهد کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس