رئیس سازمان سینمایی گفت: از زمانی که وزارت بهداشت و شخص وزیر موضوع بیماری زنده‌یاد عباس کیارستمی را متوجه شدند در هیچ کاری کوتاهی نکردند اما اینکه در روزهای ابتدایی قصوری صورت گرفته یا نه، پیگیری خواهد شد.

 به گزارش مشرق، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم یادبود زنده‌یاد عباس کیارستمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در ارتباط با نحوه بیماری این کارگردان سینما و همچنین احتمالاتی که در ارتباط با کوتاهی که از جانب پزشکان در رسانه‌ها مطرح شده است، گفت:‌ در روز 4 فروردین وقتی متوجه شدم این کارگردان در بیمارستان بستری شده است خدمت ایشان رسیدم  هم خودش و هم اطرافیانش اصرار داشتند که خبر بستری شدن وی در بیمارستان مخفی بماند. شاید نمی‌خواستند ایام عید مزاحم دوستانشان بشوند.

وی در ادامه افزود: عمل کیارستمی زمانی که به پایان رسید همه چیز خوب بود و او در حال مرخص شدن بود و ما نیز با خیال راحت بازگشتیم که باز هم به من گفتند حتماً خبر بستری شدنم را مخفی نگه دارید. در نتیجه من فکر می‌کنم مؤظف بودم چنین کاری را انجام دهم.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه اظهاراتش ادامه داد:‌ 11 الی 12 فروردین بود که کیارستمی حالش بد شد که ما به دکتر هاشمی خبر دادیم. واقعاً وزارت بهداشت و شخص وزیر از آن لحظه به بعد کاری نبود که نکرده باشند. اینکه در روزهای اول قصوری در ارتباط با موارد پزشکی این کارگردان صورت گرفته یا نه چیزی است که باید بررسی شود و من فکر می‌کنم که همه انگیزه کافی برای پیگیری این موضوع را دارند و به نظرم نیازی به فشار آوردن رسانه‌ها نیست و مطمئن هستم آنها خودشان پیگیری خواهند کرد.

ایوبی همچنین در ارتباط با محل دفن زنده‌یاد عباس کیارستمی گفت: همه این کارها در ابتدا با نظر خانواده کیارستمی صورت خواهد گرفت ما سعی می‌کنم نظر آنها را صد درصد تأمین کنیم یکی از مکان‌هایی که برای تشیع پیکر وی پیشنهاد شده است موزه سینما و محلی دیگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تعدادی از خانواده وی علاقه دارند این اتفاق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیفتد. همچنین محل دفن کیارستمی طبق نظر خودش که گویا وصیت کرده بود انجام خواهد شد که متعاقباً‌ اطلاع‌رسانی می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس