کد خبر 592886
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

سخنگوی ارتش مصر از آغاز رزمایش دریایی مشترک این کشور و فرانسه با مشارکت ناوهای هلی‌کوپتربر "جمال عبد الناصر" خبر داد.

به گزارش مشرق، طبق بیانیه‌ای که محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرد، این رزمایش چند روزه با مشارکت نیروی دریایی فرانسه انجام می‌شود و شامل برخی فعالیت‌ها از جمله برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات‌های جنگی مشترک است.

سمیر افزود:‌ این رزمایش با هدف افزایش توان رزمی نیروی دریایی دو کشور و ارتقای آن تا عالی‌ترین سطح جهت انجام هرگونه ماموریت مشترک در شرایط مختلف برگزار می‌شود.

سخنگوی ارتش مصر بدون اشاره به تاریخ پایان این رزمایش و یا محل برگزاری آن و اینکه آیا ناوهای هلی‌کوپتربر به مصر رسیده‌اند یا خیر ، تنها به این نکته بسنده کرد که این رزمایش با عنوان "کلوپاترا 2016" اجرا می‌شود.

 روزنامه "الاخبار" مصر اوایل ماه جاری میلادی از احتمال ورود کشتی‌ها به سواحل استان "الاسکندریه" در هفته سوم ژوئن جاری خبر داده بود.

ناو هلی‌کوپتربر نوع میسترال که فرانسه اوایل ژوئن به مصر تحویل داد پیش از تحویل، در یک رزمایش یک هفته‌ای در تاریخ هشت مه گذشته با کادری 170 نفری شرکت کرد.

مصر و فرانسه در اکتبر 2015 و در جریان سفر مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه به مصر قرارداد خرید ناوهای هلی‌کوپتربر مدل میسترال را در کاخ ریاست‌جمهوری قاهره به امضا رساندند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس