کد خبر 597878
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

حکم فرماندهی ژنرال «بنوآ پوگا» (Benoît Puga) برای فرماندهی ستاد مشترک ویژه «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، پایان می یابد؛ ژنرالی که در مداخله های نظامی پاریس در لیبی و کشورهای آفریقایی نقش داشت.

به گزارش مشرق، اعلامیه ای که امروز (شنبه) در روزنامه رسمی فرانسه انتشار یافت، پایان حکم فرماندهی ژنرال پوگا را 6 ژوئیه (16 تیر) اعلام کرد. ژنرال پوگا 63 ساله از سال 2010 میلادی تاکنون سمت فرماندهی ستاد مشترک ویژه ریاست جمهوری را که در کنار ستاد مشترک ارتش یکی از مهمترین نهادهای نظامی فرانسه محسوب می شوند، برعهده داشت.

«نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه، پوگا را منصوب کرده بود و اولاند نیز پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 میلادی، او را در همان پست ابقا کرد. ژنرال پوگا در این پست به تصمیم گیری هایی در مورد مداخله نظامی فرانسه در لیبی در زمان سارکوزی و نیز مداخله نظامی این کشور در کشور آفریقایی مالی، در زمان اولاند، بسیار نزدیک بود.

پایان ماموریت ژنرال صاحب نفوذ فرانسه+عکس

جانشین ژنرال پوگا هنوز مشخص نیست و رسانه های فرانسوی تاکنون در این زمینه مطلبی منتشر نکرده اند.

هدف عملیات برخان که به بهانه ای برای باقی ماندن نیروهای فرانسوی در کشورهای آفریقایی تبدیل شده، برقراری ثبات در منطقه ساحل و مبارزه با تروریسم اعلام شده است. این عملیات زمینه حضور سه هزار و 500 سرباز فرانسوی را در کشورهای آفریقایی مالی، موریتانی، نیجر، چاد و بورکینافاسو فراهم کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس