کد خبر 589447
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

رزمایش گسترده نیروهای سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با عنوان «سیبر استریک» ( Saber Strike) در استونی واقع در منطقه بالتیک آغاز شد.

رزمایش نیروهای ناتو در استونی آغاز شدبه گزارش مشرق، رزمایش «سیبر استریک» روز دوشنبه در شهرک نظامی «تاپا» در استونی آغاز شد و در ان بیش از 10 هزار نیروی نظامی از 13 کشور عضو ناتو شرکت کرده اند.

ژنرال آرتور تیگانیک از فرماندهان نظامی آمریکایی ناتو که فرماندهی رزمایش «سیبر استریک» در استونی را برعهده دارد گفت: این رزمایش از رزمایش های مهم ناتو در منطقه بالتیک است که در آن متحدان اروپایی آمریکا نیز حضور دارند.

به نوشته خبرگزاری روسی اینترفاکس، ژنرال تیگانیک گفت: رزمایش در استونی بخش مهم رزمایش ناتو است و در دو کشور دیگر بالتیک نیز چنین رزمایشی برگزار می شود. اما مقر فرماندهی رزمایش در شهرک تاپا در استونی قرار دارد.

هدف از برگزاری این رزمایش تقویت امنیت کشورهای حوزه بالتیک و افزایش توانمندی دفاعی این کشورها عنوان شده است.

استونی، لیتوانی و لتونی سه کشور حوزه بالتیک هستند که از حدود 10 سال پیش به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آمده اند.

در رزمایش «سیبر استریک» حملات به دشمن فرضی و همکاری واحدهای زمینی و نیروی هوابرد تمرین می شود.

ابتدا رزمایش در سطح گردان ها برگزار و سپس در سطح تیپ ها گسترش خواهد یافت. در مرحله دوم رزمایش هواپیماها و بالگردهای جنگی به تیراندازی پرداخته و از سیستم های موشکی هایمارز و سیستم های توپخانه ای ام777 اهداف دشمن فرضی گلوله باران خواهد شد.

به گزارش رسانه های روسی از طرف آمریکا هنگ دوم موتوریزه این کشور مستقر در آلمان با 400 دستگاه تسلیحات سنگین در رزمایش «سیبر استریک» شرکت دارد.

رزمایش نیروهای ناتو در استونی تا یک هفته ادامه خواهد داشت.سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در دو سال اخیر که روابطش با روسیه به دلیل مساله اوکراین تیره شده تعداد زیادی رزمایش در مناطق مجاور روسیه به ویژه در منطقه بالتیک برگزار کرده است.

روسیه بارها نسبت به برگزاری این رزمایش ها ابراز ناخرسندی کرده و در مورد عواقب این گونه اقدامات به ناتو هشدار داده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس