دادگاهی در بلژیک چهار فرد وابسته به گروه تروریستی داعش را به شانزده سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دیلی صباح، چهار تن از اعضای گروه تروریستی داعش در بلژیک به شانزده سال زندان محکوم شدند.

قاضی «پیر هندریک» گفت که این گروه از تروریستهای داعش مستقر در شهر «ورویه» در شرق بلژیک «خونبارترین حملات ممکن» را طرح ریزی کرده بودند و با رهبران داعش در سوریه در ارتباط بوده اند.

«مارون البالی»،‌ »صهیب العبدی» و «محمد ارشد» به جرم تشکیل یک سازمان تروریستی به شانزده سال زندان و «عمر داماش» به دلیل ارتکاب به جرمی مشابه به هشت سال زندان محکوم شدند.

«عبدالحمید عبود» رهبر حملات ماه نوامبر در پاریس که به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید، هدایت و رهبری این گروه تروریستی مستقر در بلژیک را برعهده داشت. عبود پنج روز پس از بمب گذاری و تیراندازی در پایتخت فرانسه در یک تبادل آتش با نیروی پلیس به هلاکت رسید.

اعضای این گروه تروریستی در ماه ژانویه سال گذشته و درست یک هفته پس از حمله به دفتر مجله «شارلی ابدو» در پاریس، دستگیر شدند. پلیس بلژیک در محل اقامت این گروه تروریستی تفنگ، اسلحه کمری، مواد شیمیایی برای ساخت مواد منفجره و یونیفرمهای پلیس پیدا کردند.

قاضی دادگاه بلژیک گفت که عبدالحمید عبود و این گروه تروریستی فرودگاه بروکسل را به عنوان هدف حملات تروریستی خود تعیین کرده بودند. این فرودگاه در ماه مارس مورد حمله تروریستهای مرتبط با عبود قرار گرفت که به کشته شدن هفده نفر انجامید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس