کد خبر 590282
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

وزیر دفاع آمریکا از متحدان ناتو خواست تا اقدامات بیشتری را برای کمک به ائتلاف به رهبری آمریکا در نابود کردن گروه تروریستی داعش انجام دهند.

به گزارش مشرق، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی از کشورهای عضو ناتو خواست تا تلاش بیشتری را برای کمک به ائتلاف به رهبری واشنگتن انجام دهند تا گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه از بین ببرد.

وزرای دفاع ناتو پیش از این موافقت خود را با تمدید ماموریت آموزش نیروهای عراقی اعلام کرده اند. وزرای دفاع ناتو همچنین قصد دارند استقرار هواپیماهای جاسوسی آواکس را نیز مورد بررسی قرار دهند.

کارتر در جمع خبرنگاران در دفتر ناتو در بروکسل، اظهار داشت: من دوست دارم شاهد اقدامات بیشتری از سوی ناتو باشم. من معتقدم که ناتو هنوز می تواند اقدامات بیشتری را برای نابودی داعش انجام دهد.

اکثر 28 عضو ناتو در ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا حضور دارند ولی ناتو به طور مستقل هیچ نقشی در مقابله با داعش ایفا نکرده است.

کارتر افزود: در حالی که داعش بیشتر از گذشته در موضع تدافعی قرار گرفته و سرزمین های بیشتری را از دست می دهد، ناتو می تواند سهم معناداری را برای کمک به ائتلاف به رهبری آمریکا بر عهده بگیرد.

رهبران ناتو قصد دارند در نشست جولای در ورشو در خصوص ماموریت آموزش نیروهای عراقی و استقرار هواپیماهای آواکس تصمیم گیری کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس