کد خبر 592458
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

محله هرندی غرق در لبخند شادی کودکان کار شده و فرشته های صبح رویش، شادمان از منقوش شدن این لبخند هستند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی صبح رویش، جشنواره حرفه آموزی و مشاغل در بوستان زندگی محله هرندی در حال برگزاری است.

‌ های پایتخت، میهمان سفره پربرکت غرفه های مشاغل یاوران صبح رویش هستند.

بازدیدکنندگان جشنواره مشاغل را، اغلب کودکان کار و پس از آن کودکان و نوجوانان سراسر تهران که به همراه پدر و مادر خود، به جشنواره می آیند تشکیل می دهند.

لذت خوردن ذرت مکزیکی و دست های کاکائویی کودکان کار و خیابان، موجی از شادی و امید را به محله هرندی، سرازیر کرده است.

کودکانی که بیش از نیمی از عمر کودکی خود را، پشت چراغ قرمزها می گذرانند، در شب های ماه مبارک رمضان، آموزش مشاغل مختلف را تحت نظر همیاران صبح رویش فرا می گیرند و پس از آن به جمع همیاران، می پیوندند.

محال است کسی تا به حال، برق چشمان کودکی را به هنگام شنیدن واژه هایی همچون بستنی و پیتزا را ندیده باشند؛  شادی غیر قابل وصفی که این شب ها به واسطه فرشتگان مهربان صبح رویش، به قلب کودکان محروم محله هرندی جاری می شود.

به راستی که جمله حک شده « جایی برای زندگی» بر دیوارهای این مدرسه، برازنده اولین و بزرگترین مدرسه کودکان کار است و کودکان به حقیقت، در این مدرسه زندگی می کنند.

کودکان محله و در مجموع سایر بازدید کنندگان کودک، در فضای بیرون از غرفه ها قدم می زنند و در غرفه های مورد علاقه شان می ایستند و آموزش می بینند؛ به عنوان مثال در برخی از غرفه ها، آموزش طرز تهیه پیتزا، آبمیوه طبیعی، شیرینی و بستنی و خلاصه هر آنچه که خوراکی خوشمزه و جذاب است را دریافت می کنند.

 آموزش مشاغلی چون خبرنگاری و عکاسی از دیگر بخش های جشنواره مشاغل و حرفه آموزی است.

پس از آموزش و در ازای تلاششان جیرینگ دریافت می کنند و خوراکی مورد علاقه خود را از دیگر غرفه ها، خریداری می کنند.

کودکانی که مدام در التماس فروش فال و دغدغه سیری شکم خود هستند، حالا در محیطی شاد و آموزنده هم کار می کنند و هم با درآمد شغلی جذاب و مفید و بدون هیچ منتی خوراکی می خرند.

زیر سقف خانه هایی که خیلی از این کودکان، شب را به صبح می رسانند، خبری از محبتی که معلمان و همیاران صبح رویش، نسبت به آن ها ابراز می کنند نیست و قریب به اتفاق این کودکان، به دلیل اعتیاد والدین خود در معرض سایر آسیب های اجتماعی قرار دارند.

درصد بالایی از کودکان کار و خیابان را، کودکان محله هرندی تشکیل می دهند و این محله یکی از آسیب خیز ترین محلات شهر تهران است.

بدون تردید برگزاری چنین جشنواره هایی که در جهت تقویت ابعاد فرهنگی مختلف و کاهش آسیب های اجتماعی در محلات پر آسیب، فعالیت می کنند، در کاهش اثرات آسیب هایی چون فقر فرهنگی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جشنواره حرفه آموزی و مشاغل در شب های ماه مبارک رمضان، هر شب از ساعت ۲۱  الی ۲۴ ، در بوستان زندگی محله هرندی دایر است و بازدید برای عموم افراد، آزاد است.

{$sepehr_album_41596}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس