کد خبر 592153
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

باشگاه اسرای فلسطینی گزارش داد: 60 نفر از اسرای فلسطینی عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین در زندان 'مجدو' رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری فلسطینی معا، وکیل باشگاه اسیر فلسطینی که روز گذشته ( یکشنبه) از زندان های صهیونیستی مجدو و جلبوع بازدید کرده بود، گزارش داد که 60 نفر از اسرای جبهه خلق در زندان مجدو به منظور ابراز همبستگی با 'بلال کاید' اسیر فلسطینی تصمیم به اعتصاب غذای نامحدود زده و با تصمیم اداره زندان های رژیم صهیونیستی برای بازداشت اداری وی مخالفت کردند.

وی همچنین از اعتصاب غذای مشابه در زندان جلبوع طی روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد که پنج نفر از اسرای فلسطینی دربند این زندان تصمیم به اعتصاب غذا گرفته اند و دیگر اسرا هم طی روزهای آینده به وی ملحق خواهند شد.

باشگاه اسرای فلسطینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام در راستای اقدامات اعتراضی اسرای جبهه خلق در زندان های صهیونیستی صورت می گیرد و واکنشی به صدور حکم بازداشت اداری 6 ماهه علیه بلال کاید پس از پایان حکم حبس 14 سال و نیمه وی است.

این اسیر فلسطینی اهل شهرک عصیره شمالی در نابلس است و از سال 2001 در زندان های صهیونیستی به سر می برد.

طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از هفت هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند که هفت نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر کودک و شش نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیر فلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچ گونه تفهیم اتهام و محاکمه در اسارت به سر می برند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس