محمود عباس در بروکسل، یک روز پس از سخنرانی ریولین رئیس‌جمهور اسررائیل، با اسم‌آوردن از فاشیسم و تروریسم دولتی خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

سرویس جهان مشرق- سخنرانی رئیس حکومت خودگردان در پارلمان اروپا با حواشی متعددی همراه بود. محمود عباس در نهایت صراحت، اسرائیل را به ایجاد یک حکومت فاشیستی جدید محکوم کرد که ارتشش «کشتار غیرقانونی» را در دستور کار خود دارد. تل‌آویو، سخنان عباس را «افترا» دانست.

رئیس حکومت خودگردان که البته همواره شبهاتی در مورد روابط پشت‌پرده او با رژیم صهیونیستی مطرح بوده، در جلسه پارلمان اروپا گفت:«اسرائیل کشور ما را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده و تمایل روشنی به خشونت و افراطی‌گری دارد. این را می‌توانید در رفتارهای تروریستی طی شهرک‌سازی ببینید».

سخنرانی صریح محمود عباس در پارلمان اروپا + تصاویر

او همچنین به ارتش اسرائیل اشاره کرد که «خود را فراتر از قانون می‌دادند» تا جایی که برخی در داخل رژیم صهیونیستی،‌ نخست‌وزیر نتانیاهو را دارای «ویژگی‌های فاشیست» ارزیابی کرده‌ و از فتوای اخیر خاخام‌های تندرو برای مسموم‌سازی آب شرب اراضی اشغالی نام برد.. عباس از اتحادیه اروپا خواست فلسطینیان را در پایان‌دادن به حکومت اسرائیل بر اراضی فلسطینی و فتنه‌گری‌های این حکومت کمک کنند.

او به اعتراضات دولت اسرائیل و کشورهای اروپایی نسبت به آنچه «عملیات تروریستی» از سوی فلسطینیان می‌دانند، اشاره کرد و با تأکید بر اینکه او نیز مخالف تروریسم است،‌شرطِ پایان‌یافتنِ این گونه اقدامات را در سراسر جهان به ویژه خاورمیانه و فلسطین، «پایان اشغال‌گری» عنوان کرد.

در حالی که ریولین رئیس‌جهور اسرائیل یک‌روز پیش‌تر در پارلمان اروپا طرح فرانسه برای توافق جدید میان دو طرف را رد کرده بود، عباس نیز با تأکید بر لزوم تشکیل دولت مستقل فلسطینی، هرگونه قراردادی که مرزهای 1967 میلادی را جابجا کند یا مانع از تشکیل دولت فلسطینی به مرکزیت شرق بیت‌المقدس شود، بیهوده و مردود دانست. روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا طرح پاریس را تصویب کرده بودند.

محمود ادامه داد اراده سیاسی قدرتمندی برای صلح دارد اما متأسفانه از زمان قرارداد 1967 میلادی تا کنون بیش از یک میلیون فلسطینی توسط تل‌آویو به زندان انداخته شده‌‌اند.

{$sepehr_media_1622248_400_300}

پیرمرد 65 ساله فلسطینی به تنگ آمده و با اعتراض‌‌ شجاعانه‌اش سربازان رژیم صهیونیستی را عاصی می‌کند

رئیس حکومت خودگردان بار دیگر برخلاف اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی، خواستار احیای کمیته سه‌جانبه فلسطین، اسرائیل و آمریکا و پیوستن اتحادیه اروپا به این کمیته شد که مأموریتش بررسی بروز خشونت و نقض قراردادها از سوی هر یک از دو طرف منازعه است.

وقتی عباس از جامعه بین‌المللی پرسید «چرا اسرائیل در اقدامات خود مصونیت دارد؟» و ادامه داد «چرا قوانین بین‌المللی در مورد اسرائیل اجرا نمی‌شود؟!»  صدای تشویق شدید نمایندگان، صحن پارلمان اروپارا پر کرد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله نسبت به سخنان عباس در بروکسل واکنش نشان داد:«کسی که دیدار به رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر نتانیاهو را برای گفتگوهای مستقیم رد کرده،‌ حالا به افترازدن در پارلمان اروپایی رو آورده و دروغ می‌گوید از صلح استقبال می‌‌کند». در این بیانیه، حکومت خودگردان و نه کابینه اسرائیل به «فتنه‌گری» و «حملات تروریستی» متهم شده است.

علاوه بر دفتر نتانیاهو، انجمن یهودیان آمریکا و کنگره یهودیان اروپا نیز سخنان محمود عباس را محکوم کردند. دیوید هریس مدیر انجمن یهودیان آمریکا، سخنرانی رئیس حکومت خودگردان را «پر از طعنه و اشتباه» توصیف کرد و از او خواست به میز مذاکره بازگردد. اما آنچه موشه کانتور، رئیس کنگره یهودیان اروپا را ناراحت کرده است، ایستادن نمایندگان اتحادیه اروپا برای تشویق و کف‌زدن طی سخنرانی عباس بود که به زعم او فریب بهره‌برداری رئیس حکومت خودگران از ترس این‌روزهای اروپاییان نسبت به «تروریسم» را خوردند.

سخنرانی صریح محمود عباس در پارلمان اروپا + تصاویر

عمر این کودکان به بازپس‌گیری اراضی اشغالی قد می‌دهد؟


به گزارش تایمز اسرائیل، محمود عباس، پیش از سخنرانی در پارلمان اروپا با موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه جلسه داشت و در کنفرانس خبری مشترک گفت:«اگر اسرائیل خواهان صلح با همسایگان عرب خود است، ابتدا باید از سلطه‌طلبی بر مردم و وطن ما دست بردارد، یعنی از سرزمین‌های ما عقب‌نشینی کند و حقوق مردم ما را به رسمیت بشناسد». او این اقدام را به نفع اسرائیل دانست از آنجا که می‌تواند پس از آن به اجرایی‌شدنِ طرح صلحی که سال 2002 میلادی در همایش بیروت مطرح شده بود، بیاندیشد.

به گزارش راشاتودی، با وجود مذاکرات متعدد و توافقات گذشته، درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و مردم فلسطین همچنان ادامه دارد. تنها در 9 ماه اخیر 197 فلسطینی توسط ارتش اسرائیل به شهادت رسیدند که تنها 134 تن از آنها اقدام به حمله با سلاح گرم و یا سرد کرده بودند.

منابع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    درود بر جبهه مقاومت
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    مرگ بر اسرائیل و متحدانش
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    درود بر فلسطین
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    اسرائیل 24 سال آینده رو نخواهد دید
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    مردم فلسطین مظلومند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس