کد خبر 591993
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

«تاریخ شفاهی ایران» مصاحبه تلویزیون دکتر چمران که ۵۰ روز پیش از شهادت او انجام شده و سخنرانی آیت الله خامنه‌ای در اولین سالگرد او را پخش می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیدمهدی مویدی تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره دو قسمت جدید این مجموعه که به شهید چمران اختصاص دارد، توضیح داد: شهید مصطفی چمران فرمانده جنگ‌های نامنظم در بهار سال 60 در اهواز مستقر بود. او طی مدت استقرار خود در اهواز گفتگویی با سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی افزود: این مصاحبه تلویزیونی در هشتم اردیبهشت سال 60، یعنی حدود 50 روز قبل از شهادت چمران انجام شده است و دکتر چمران پیرامون ابعاد گوناگون تجاوز رژیم بعث عراق به ایران سخن می‌گوید.

مویدی یادآور شد: ایشان در صحبتهایشان بر این نکته تاکید دارند که «صدام به عنوان سرکرده رژیم بعث اجیر شده استعمارگران است تا حرکت مردم انقلاب ایران را تحت تأثیر قرار دهد، اما ما و رهبرانان ایماننمان به خداست و قطعاً صدام از بین خواهد رفت و هیچ جای نگرانی نیست»

تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمتی که روز دوشنبه 31 خرداد پخش می‌شود نیز گفت: این قسمت مربوط به سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم اولین سالگرد شهادت دکتر چمران است و ایشان پیرامون ابعاد شخصیتی و مبارزاتی این شهید بزرگوار سخنرانی می‌کنند.

«تاریخ شفاهی ایران» امروز دوشنبه 31 خرداد ساعت 18:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس