کد خبر 588883
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما خواستار کمک دولت به صدا و سیما برای ساخت سریال بلند شهید مصطفی چمران شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید عبدالله صفی‌الدین نماینده دبیرکل حزب‌الله لبنان در ایران اظهار کرد: طی چند سال اخیر و در جهان اسلام فردی همچون شهید چمران را کمتر می‌توان پیدا کرد، فردی جامع که سعی داشت اقدامات خود را در راستای رسالت اسلام به سرانجام برساند.

وی که امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران در سالن رضوان مرکز بسیج سازمان صدا و سیما سخن می‌‌گفت،افزود:حدود 40 سال قبل تفکر کمونیستی و سوسیالیستی در لبنان حاکم بود و شیعیان هویتی نداشتند اما با آمدن امام موسی صدر به لبنان شیعیان هویت پیدا کردند و نهضتی که در لبنان مشاهده می‌کنیم مدیون افرادی چون امام موسی صدر و شهید چمران است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مبانی سیاست در جهان را تغییر داد و امام خمینی هم نهضت ایستادگی و مقاومت را در میان ملل مسلمان در دنیا نهادینه کرد بنابراین برای ادای دین به انقلاب مسئولیت بزرگی داریم که یکی از این مسئولیت‌ها ایجاد یک مرکز بزرگ ترجمه انقلاب اسلامی است. ما باید افرادی همچون شهید چمران را به تمام دنیا معرفی کنیم.

در ادامه، مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: در کتاب «لبنان» شهید چمران مطالب زیادی می‌توان یافت. حتی خود لبنانی‌ها از این مطالب خبر ندارند و خواستار ترجمه آن به زبان عربی برای آگاهی از وقایای آن روزهای لبنان در زمان حضور شهید چمران در این کشور هستند بنابراین باید بحث ترجمه را جدی بگیریم.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از نفوذ دشمنان در هویت جوانان کشورمان به الگو نیاز داریم چون بدون الگو تربیت و آموزش سخت خواهد بود و اگر الگو نباشد الگوهای دیگری توسط جوانان انتخاب خواهد شد. الگوهایی همچون شهید چمران، شهید باکری، همت و ... می‌توانند به عنوان سلاحی مقاوم در برابر نفوذ باشند.

وی در ادامه به برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها از روز 27 خرداد ماه آغاز خواهند شد که شهر ساوه،حسینیه سیدالشهدای منطقه 18 تهران، مسجد امام جعفر صادق میدان فلسطین تهران، دانشگاه شهید بهشتی و شهرری میزبان این برنامه‌ها خواهند بود. دوم تیرماه نیز در خانه موزه شهید چمران برنامه‌ای در این راستا برگزار خواهد شد.

چمران در بخش دیگری از این نشست خبری خواستار تسریع در ساخت سریال بلند شهید چمران توسط صداوسیما شد و گفت: نویسندگان این سریال هفته‌ای یک الی دو شب با من جلسه داشتند و من در این جلسات ریز به ریز زندگی شهید چمران را توضیح دادم. امیدوارم این سریال هر چه زودتر ساخته شود.

در بخش دیگری از این نشست خبری، عاطفی رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما اظهار کرد: رییس سازمان صداوسیما از هفته قبل پوشش برنامه‌های گرامیداشت شهید چمران را ابلاغ کرده و قرارگاه عملیات رسانه‌ای سازمان صداوسیما متولی اجرای این ابلاغ است.

وی در پاسخ به درخواست مهدی چمران در مورد ساخت سریال بلند شهید چمران، گفت: با توجه به اینکه شهید چمران اولین شهید وزیر کشور محسوب می‌شود امیدواریم دولت در تامین منابع مالی ساخت این سریال به ما کمک کند تا آن را به فاز اجرایی برسانیم.

وی همچنین در مورد اقدامات صداوسیما در بحث گرامیداشت شهید چمران، گفت: جنس تولیدات صداوسیما در این زمینه با سال‌های قبل تفاوت دارد و در این راستا برخی آثار را بازخوانی کرده و تولیدات موجود در آرشیو را فراخوانی کردیم تا مورد بازبینی و بازسازی قرار گرفته و از صداوسیما پخش شوند. در فواصل این ایام صداوسیما جریان گفتمان‌سازی شهید چمران را در موضوع اندیشه و تفکر در حوزه اقدام عمل بررسی و واکاوی خواهد کرد.

در این نشست خبری، نرم‌افزار جامع شهید مصطفی چمران و ترجمه کتاب« خدا بود و دیگر هیچ نبود»شهید چمران با عنوان «غم عشق» رونمایی شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    باید ساخته شود.امیدوارم که مانند فیلم چ باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس