معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ارتباط دستگاه‌های مسئول پس از انفجار شهران را مثبت ارزیابی کرد.

روایت معاون قالیباف از هماهنگی‌ دستگاه‌ها در حادثه شهرانبه گزارش مشرق، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به حادثه انفجار در شهران که روز جمعه رخ داد، اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه‌ها در جریان این حادثه بسیار مشهود بود. اما در این بین دو بحث مطرح است نخست علت وقوع حادثه و دوم اینکه چطور امور مربوط به آن انجام شد.
 
وی با بیان اینکه از لحظات اولیه شاهد تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه 5 بودیم، گفت: همه دستگاه‌ها با هماهنگی خوبی در محل حادثه حضور داشتند؛ شرکت برق علی‌رغم قطع برق نسبت به رفع مشکلات تجهیزات صدمه دیده و وصل برق اقدام کرد. شرکت آب و فاضلاب نیز شبکه جایگزینی را مشخص کرد و علی‌رغم اینکه آب قطع شده بود مجدداً نسبت به وصل آن اقدام شد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: شرکت مخابرات نیز تجهیزات پرتابل خود را در محل حادثه مستقر کرد و توانستند ارتباط شرکت همراه اول را برقرار کنند. آتش‌نشان‌ها نیز به سبب مأموریت ذاتی خود از همان ثانیه‌های اول در محل حادثه حاضر شدند و کار را دنبال کردند. هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور و شرکت گاز و برخی دیگر از مسئولین نیز در محل حادثه حاضر شده بودند.
 
وی ادامه داد: آبرسانی موقت در محل انجام شد و محافظت از اموال دفاتر و شرکت‌ها صورت گرفت این روند نشانگر آن است که اقدامات صورت گرفته خوب بوده است.
 
تشکری هاشمی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حادثه را به سه بخش قبل، حین و بعد تقسیم کنیم باید گفت اقدامات صورت گرفته جای تقدیر و تشکر دارد. روز گذشته پر کردن حفره‌ای که به وجود آمده بود آغاز شد و به طور کلی اقدامات حین و بعد از حادثه به خوبی انجام شد.
 
وی با بیان اینکه اقدامات بعد از این حادثه همچنان ادامه دارد، گفت: باید درباره جبران خسارت و آسیب‌هایی که در محل به وجود آمده تصمیم‌گیری شود. اگر شرکت‌های آب و برق تأسیسات محل تعیین شده عبور دهند آمادگی آسفالت محل حادثه دیده را داریم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین گفت: در این حادثه 5 نفر به صورت سطحی دچار مصدومیت شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند. اما یک راننده بیل مکانیکی داخل تونل محبوس شده که فعلاً خبری از آن نداریم خوشبختانه ساعت بروز حادثه زمان صرف سحری و استراحت کارگران بوده و برای آنها مشکلی پیش نیامده است.
 
وی با بیان اینکه عملیات برداشت ضایعاتی که داخل تونل بود در حال انجام است، گفت: بعد از خارج‌شدن ضایعات تکلیف کارگر مفقود شده مشخص خواهد شد.
 
تشکری هاشمی ادامه داد: به طور قطع هرچه آمادگی بیشتر داشته باشیم سرعت ارائه خدمات بهتر و کیفیت آن بیشتر خواهد شد؛ بنابراین همچنان نیاز به تمرین و مانورهای بیشتری داریم. اما آنچه مشخص است این است که ما در زیر سطح معابر با مشکلاتی مواجه هستیم. حفره‌هایی در برخی نقاط وجود دارد که به دلیل ریزشی بودن قنوات به وجود آمده و در نقاطی انبارهای چاه‌های جذبی ساختمان‌ها و همچنین نشتی لوله‌های آب منجر می شود که تکیه گاه زیرسطحی از ایمنی کافی برخوردار نباشد.
 
وی در ادامه در خصوص ارتباط این حادثه با حفاری خط شش مترو، گفت: اگر قرار بود این حادثه به حفاری ارتباط داشته باشد باید چند ماه گذشته که این اقدامات به اتمام رسیده بود این حادثه رخ می‌داد بنابراین سرعت کار و جدیت نیروها نمی‌تواند باعث کاهش کیفیت خدمات صورت گرفته شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    خدا نکنه تهران زلزله بیاد یعنی همه کشته میشن اگه هم زنده بمونن توی حریق ناشی از انفجارات جزغاله میشن اون تعدادی هم که از این حوادث جون سالم به در ببرن فکر کنم مجبور شن از گشنگی همدیگه رو بخورن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس