کد خبر 590814
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

سحرگاه روز گذشته انفجار لوله گاز در فلکه اول شهران واقع در شما‌ل‌غرب پایتخت خبرساز شد؛ حادثه‌ای که به گفته قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران هنوز علت قطعی وقوع آن مشخص نشده است.

آخرین جزییات انفجار لوله گاز در شهرانبه گزارش مشرق، ساعت 4 و 30دقیقه صبح دیروز به سامانه 125 آتش‌نشانی شهر تهران، آتش‌سوزی ناشی از انفجار لوله گاز اعلام شد که این آتش حدود 2ساعت بعد یعنی در ساعت 6 و 20دقیقه صبح مهار شد.

براساس اطلاعات واصله از نیروهای اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس در محل حادثه معلوم شد که بامداد جمعه کارگران مشغول حفاری در پروژه مترو بودند که برخورد تجهیزات حفاری با لوله گاز موجب این انفجار شد.

بنا به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، انفجار لوله گاز در منطقه شهران منجر به تخریب کارگاه مترو و سوخته شدن نمای کامل یک ساختمان پنج طبقه شد.

جلال ملکی تصریح کرد که تمام مردم و ساکنان محدوده انفجار لوله گاز، از منازل خود تخلیه شدند و تاکنون گزارشی درباره فوت ناشی از این حادثه نداشته‌ایم اما 2 آتش‌نشان در این حادثه مصدوم شدند.

 البته در این میان، خبرهای ضد و نقیضی هم مبنی بر مفقود شدن کارگران به دست رسیده است که آتش‌نشانان از لحظات اول اطفای حریق، جست‌وجو را آغاز کردند اما هنوز به فردی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

به گفته وی، تلفن‌ها نیز در این محدوده قطع شده است، با این حال جست‌وجو همچنان ادامه دارد و امیدواریم مورد فوتی در این حادثه وجود نداشته باشد.سخنگوی اورژانس تهران نیز با حضور در محل حادثه از مصدومیت پنج نفر خبر داد و گفت: البته همه مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند. حسن عباسی اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه این حادثه به‌ سامانه اورژانس اطلاع داده شد، هشت دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. در این میان، شایعاتی مبنی بر اینکه هنوز افرادی در اثر این حادثه گرفتار شده‌اند، مطرح است که عوامل شهرداری و آتش‌نشانی تهران در حال پیگیری و جست‌وجو هستند.
 
 تلاش برای وصل شدن شریان‌های حیاتی

از سوی دیگر، سرپرست دادسرای جنایی تهران با اشاره به اینکه هنوز علت قطعی حادثه منطقه شهران مشخص نشده است، گفت: تلاش اصلی ما بر این بوده تا هر چه سریع‌تر شریانات حیاتی نظیر آب، برق، گاز و تلفن در این منطقه وصل شود.

شهریاری درخصوص آخرین وضعیت حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران، افزود:‌ اینکه برخی می‌گویند علت وقوع حادثه نشست زمین به دلیل فعالیت کارگاه مترو بوده،‌ هنوز اثبات نشده است.

برخی دیگر علت این حادثه را نشت آب سپس ریزش زمین و وقوع این حادثه می‌دانند که این موضوع هم هنوز ثابت نشده است.

در این میان، منابع محلی می‌گویند یک راننده لودر به داخل محل انفجار رفته تا لودر خود را از این منطقه خارج کند که سرنوشت این فرد نامعلوم است و تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر تکلیف این فرد مشخص شود.

به گفته وی، آنچه مشخص است این است که به دلیل وقوع این حادثه شریانات حیاتی قطع شده و با توجه به ماه رمضان و نیاز شهروندان به وصل شدن آب، برق و گاز دستورات لازم داده شده تا هر چه سریع‌تر این شریانات وصل شود.

تاکید این مقام مسئول براین است که تلاش برای رفع مشکلات ناشی از وقوع این حادثه و همچنین مشخص شدن علت تامه آن در حال انجام و هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص فاقد اعتبار است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران همچنین از احتمال فوت یک نفر در این حادثه انفجار خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، احتمال فوت فقط یک نفر در این حادثه وجود دارد.
 
حادثه ربطی به ساخت تونل مترو ندارد

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله گاز در منطقه شهران، اعلام کرد که این حادثه ربطی به ساخت تونل مترو در این منطقه ندارد. هابیل درویشی افزود: تونل مترو در قسمتی که این حادثه اتفاق افتاده است در واقع 25متر زیرتر قرار دارد. به عبارت دیگر به‌طور کلی تونل مترو 25متر در زیر تمامی تأسیسات شهری قرار دارد. وی تاکید کرد که خوشبختانه در این قسمت تونل مترو لاینینگ شده و عملیات حفاری تونل از مدت‌ها پیش به اتمام رسیده بود.

به گفته وی، این انفجار باعث ایجاد خساراتی در تونل مترو و همچنین ترکیدگی لوله آب شده است. درویش درباره تلفات جانی این حادثه، تصریح کرد: بعد از خروج آب از داخل تونل و ورود به داخل با اطمینان بیشتری می‌توان درباره تلفات جانی و میزان خسارات وارده صحبت کرد.  رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره شایعاتی مبنی بر فوت 2 کارگر تصریح کرد که هنوز این خبر تأیید نشده است اما پیمانکاران اعلام کردند

 چند نفر از کارگران مفقود شده‌اند. به گفته اقبال شاکری، براین اساس درحال حاضر آتش‌نشانان در حال جست‌و‌جو هستند و به دلیل قطع تلفن در این منطقه امکان برقراری تماس نیست.
 
ایجاد گودالی به عمق ۱۰۰متر

اما جانشین رییس پلیس راهور پایتخت نیز با اشاره به ایجاد شدن گودالی با عمق حدود ۱۰۰متر و عرض ۵۰متر در حادثه انفجار بامدادی منطقه کوهسار، محدودیت‌های ترافیکی در این منطقه را تشریح کرد و از رانندگان خواست تا از تردد غیرضروری به سولقان و کن پرهیز کنند.

سرهنگ حسن عابدی اظهار کرد که این حادثه در تقاطع ادهمی کوهسار به وقوع پیوست و با توجه به اصلی بودن این تقاطع، لازم است تا رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، با توجه به محدودیت‌های اعمالی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند. مسیرهای محدود شده در پی این حادثه عبارت است از میدان شهران به سمت غرب، خیابان کوهسار از بزرگراه آبشناسان به سمت شمال و خیابان کوهسار از بالاتر از تقاطع عباسی به سمت جنوب که به دلیل گودال ایجاد شده در این محدوده، مسدود شده‌اند.

به گفته وی، رانندگانی که قصد عبور به سمت شمال و جنوب کوهسار را دارند می‌توانند از مسیرهای آبشناسان شرق و خیابان عباسی و همچنین خیابان عباسی به سمت شرق و میدان شهران به سمت جنوب استفاده کنند. با توجه به گودال ایجاد شده به نظر می‌رسد انسداد به وجود آمده تا چند روز آینده ادامه داشته باشد و از این‌رو لازم است تا رانندگان نسبت به محدودیت‌های اعمال شده توجه کافی داشته باشند.

منبع: روزنامه حمایت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس