کد خبر 592225
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

کابینه رژیم صهیونیستی با اختصاص مبلغ 18 میلیون دلار به پروژه‌های شهرک سازی در کرانه باختری موافقت کرد؛ اقدامی که مخالفت برخی نمایندگان تل‌آویو و انتقاد شدید دبیرکل کمیته اجرایی ساف را به دنبال داشت.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سخنگوی دفتر  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو اختصاص مبلغ 18 میلیون دلار اضافی به طرح‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری را تصویب کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو آمده که اختصاص بودجه جدید با هدف حمایت از طرح‌های تجاری کوچک، توسعه گردشگری و تقویت امنیت در شهرک‌ها صورت گرفته است.

در حال حاضر نزدیک به 600 هزار صهیونیست در شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری و قدس اشغالی زندگی می‌کنند. بیشتر کشورهای جهان ساخت شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرده و آن را اقدامی "غیرقانونی" می‌دانند. رژیم صهیونیستی نیز به دلیل ادامه شهرک‌‌سازی‌ها به شدت مورد انتقاد است.

واکنش آمریکا و فلسطین

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد، نمایندگان مخالف اسرائیلی با اعتراض به این تصمیم اظهار داشتند اسرائیل به جای اینکه برای تقویت امنیت محیط خارجی اراضی اشغالی تلاش کند. بودجه‌ها را برای شرکت‌هایی هدر  می‌دهد که به امنیت اسرائیلی‌ها ما ضربه می‌زند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مجددا بر موضع‌گیری واشنگتن نسبت به ساخت شهرک‌های جدید تاکید و اعلام کرد: موضع‌گیری ما در مورد ساخت شهرک‌ها روشن و استوار است. ما به شدت مخالف تمامی فعالیت‌های شهرک سازی که به روند صلح ضربه می‌زند هستیم.

صائب عریقات،  دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نیز در مصاحبه با رادیو رسمی فلسطین با انتقاد از اقدامدولت اسرائیل در تصویب اختصاص بسته کمک‌های مالی به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری گفت: این اقدام ثابت می‌کند که دولت فعلی اسرائیل دولت شهرک نشین‌هاست و این دولت بر اعمال افراط گرایی در منطقه و از بین بردن راه حل و تشکیل دو کشور اصرار دارد.

عریقات افزود: اگر جهان واقعا به دنبال ایجاد ثبات و صلح در منطقه است باید "باتلاق اشغالگری" اسرائیل را بخشکاند و شهرک‌سازی‌ها را متوقف کرده و اسرائیل را ملزم به اجرای تعهداتش کند.

همچنین وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای صدور فتوا از سوی یک خاخام یهودی مبنی بر جواز مسموم کردن آب روستاها و شهرهای فلسطین را  محکوم کرد.

این خبر از سوی سازمان حقوقی "شکست سکوت" از سازمان‌های اسرائیلی فاش شده بود.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود آورده است، صدور اینگونه فتواها در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل به جنگ آشکار خود علیه فلسطینی‌ها در سرزمین مادریشان ادامه می‌دهد تا با غصب تمامی مناطق مسکونی فلسطینی‌ها، آنان را مجبور  به مهاجرت کرده  و سرزمین‌هایشان را مصادره کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، اسرائیل همواره با سرقت آب‌های متعلق به فلسطین اقدام بر فروش دوباره آن به فلسطینی‌ها می‌کند و اجازه حفر چاه به آنان نمی‌دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس