نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اصرار دارد بسته حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل را به میزان 10 میلیارد دلار افزایش دهد.

 به گزارش مشرق، درحالی که شش ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقیمانده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا قبل از پایان تابستان و رفتن «باراک اوباما» از دفتر بیضی، قرارداد بسته نظامی حمایتی ده ساله از اسرائیل را به امضا برساند.

از سال گذشته بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی درپی توافق هسته‌ای ایران، با یکدیگر به مجادله برسر تمدید و مبلغ بسته حمایت نظامی ایالات متحده از این رژیم پرداختند. قراردادی که آمریکا را ملزم می‌کرد تا سالانه مبلغی چندمیلیارد دلاری را برای حفظ امنیت اسرائیل و تجهیز این رژیم آپارتاید به جدیدترین فناوری‌های نظامی جهت مقابله با تهدید ادعایی توافق هسته‌ای ایران بپردازد.

منابعی در کنگره آمریکا می‌گویند که در ابتدای امر رژیم صهیونیستی حدود 4 تا 5 میلیارد دلار سالانه از این کشور درخواست کرده بود که با احتساب ده سال در مجموع 50 میلیار دلار ارزش این بسته نظامی خواهد شد. این در حالی است که قرارداد فعلی حمایت واشنگتن از تل‌آویو که بدست «جورج بوش» رئیس جمهور سابق این کشور امضا شده بود، سالانه 3 میلیارد دلار بوده که از سال 2009 تا 2018 به ارزش کلی 30 میلیارد دلار می‌رسد.

نتانیاهو اما درپی حصول برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و قدرت‌های جهانی برسر محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در ازای برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی و آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران، خواستار افزایش 20 میلیارد دلاری قرارداد فعلی است.

در ادامه فشارها و لابی‌های سنگین مقامات اسرائیلی و برپایه تجدیدنظرهای انجام شده در چند هفته گذشته، آمریکا موافقت کرده که مبلغ بسته حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی را ده میلیارد دلار افزایش داده و به ارزش کلی 40 میلیارد دلار در طول مدت ده ساله آْن برساند. که  بعبارتی حدود 3.7 میلیارد دلار در سال خواهد شد. اما هنوز هم نخست وزیر صهیونیست‌ها با این مسئله مخالفت کرده و خواستار قبول شدن پیشنهاد اولیه خودشان است.

مردم آمریکا در حالی به حمایت از رئیس جمهور و سیاست‌های خارجه کشورشان می‌پردزاند که مالیت‌های پرداختی آنها بیش از 20 درصد از بودجه نظامی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در طرح پیشنهادی خود برای بودجه 2017 این کشور، مبلغ 601,735,000 دلار بودجه برای کمک به توسعه سپر دفاع موشکی رژیم‌صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند. این در حالی است که رقم پیشنهادی وزارت دفاع آمریکا 145.8 میلیون دلار بوده و این یعنی اعضای مجلس نمایندگان در اقدامی بی‌سابقه این رقم را 4 برابر افزایش داده‌اند. (جزئیات بیشتر)
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس