کد خبر 588802
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

مدیرعامل ستاد دیه از آزادی ۸ هزار و ۵۶۵ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و ستادهای استانی دیه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۴، از مجموع بدهی ۷۲۲ میلیاردی زندانیان جرائم غیرعمد به شکات، حدود ۴۰ درصد گذشت رضایتمندانه داشتیم.

آزادی بیش از 8 هزار زندانی جرائم غیرعمد در سال 94به گزارش مشرق، سید اسدالله جولایی در بیست و نهمین همایش جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد که شب گذشته با حضور اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور برگزار شد اظهار کرد: جشن امروز، بیست و نهمین جسن گلریزان است و همزمان در 264 نقطه کشور در حال برگزاری است.  
 
به گفته مدیرعامل ستاد دیه کشور، استانهای خوزستان و بوشهر با برگزاری 26 جشن و استان آذربایجان غربی با 18 جشن، بیشترین تعداد برگزاری جشنهای گلریزان را دارند و در 25 سال گذشته از تاسیس ستاد دیه، حدود 94 هزار نفر از زندانیان نیازمند از بند زندان رهایی یافتند.   
 
جولایی ادامه داد: ستاد در آغاز فعالیت خود تنها به فکر آزادی زندانیان غیر عمدی بود ولی این مجموعه با بررسی وضعیت تعداد ورودی و خروجی این قبیل زندانیان متوجه شد که متأسفانه ورودی به زندانها بر اثر  جرائم غیر عمد همه ساله ادامه دارد لذا به منظور پیشگیری از ورود افراد به زندان، چارچوب  رسالت و برنامه‌های راهبردی خود را ترسیم کرد.
 
مدیر عامل ستاد دیه در ادامه به عملکرد ستادهای دیه استان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 8 هزار و 565 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد با کمک خیرین و نیکوکاران و توسط شعب ستاد دیه از زندان رهایی یافتند و برای این کار، 425 میلیارد تومان به طلبکاران داده شد.  
 
جولایی همچنین از گذشت 3 هزار میلیارد ریالی شاکیان در سال 94 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع بدهی زندانیان نیازمند به اولیاء دم، شکات و طلبکاران که 722 میلیارد تومان بود، حدود 40 درصد گذشت رضایت‌مندانه داشتیم.  
 
وی در ادامه به مساعدتهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از کمکهای مهمی که مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد داشت، اعطای وام 200 میلیارد تومانی بود که امسال هم این وام قرض‌الحسنه به ستاد دیه پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به کمک مقام معظم رهبری در راستای ازادی مددجویان جرایم غیر عمد گفت: همانند سالهای گذشته رهبر معظم انقلاب امسال هم جزو نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک بودند و مبلغ 300 میلیون تومان را به ستاد دیه کمک کردند همچنین روسای قوای مقننه و قضائیه هر کدام 50 میلیون تومان برای آزادی زندانیان نیازمند کمک کردند.
 
جولایی خاطر‌شان کرد: در این کمکها نیز نمایندگان مجلس سهم زیادی داشتند و هرکدام به تناسب، از حقوق یک روز تا یک ماه خود را برای کمک به آزادی زندانیان اختصاص دادند.
 
مدیر عامل ستاد دیه در ادامه به راه‌اندازی سامانه آسان‌پرداخت اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه آسان‌پرداخت تعداد 52 هزار و 591 نفر از طریق این سامانه به یاری زندانیان جرایم غیر عمد شتافته و  مبلغ 380 میلیون تومان از این طریق جمع‌آوری شد.  
 
جولایی در ادامه با اشاره به قانون بیمه اجباری شخص ثالث اظهار کرد: این قانون که 20 اردیبهشت امسال به طور دائمی به تصویب رسید یک هدیه بزرگ برای مردم است و امیدواریم با اجرای آن دیگر شاهد زندانی شدن رانندگان به خاطر تصادفات نباشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس