کد خبر 588072
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

رییس جمهوری ترکیه در اظهاراتی بار دیگر از حمایت واشنگتن از نیروهای کرد در سوریه انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، رجب طیب اردوغان بار دیگر به واشنگتن توصیه کرد که متحدان خود را انتخاب کند؛ یا ترکیه یا کردها.

رییس جمهوری ترکیه  تاکید کرد: یگانهای مدافع خلق سوریه به دنبال تصرف دوباره منبج بوده و این مساله به معنای گذشتن از خط قرمز است. کردها تنها به این دلیل به مبارزه با داعش می پردازند که بتوانند سرزمین بیشتری را تصرف کنند.

وی هشدار داد: آمریکا باید بداند که نیروهای مسلح کرد نیز به اندازه داعش و جبهه النصره بد هستند.

اردوغان افزود: برخی از متحدان به ما می گویند: ما به این دلیل از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و یگانهای مدافع خلق حمایت می کنیم که آنها علیه داعش می‌جنگند. اما ما جبهه النصره را به عنوان یک سازمان تروریستی قبول کرده‌ایم، درحالیکه النصره نیز علیه داعش می‌جنگد  پس چرا به آنها (کردهای سوری) به عنوان یک شریک می‌نگرید؟

وی اضافه کرد: برای ما تروریست خوب و یا تروریست بد وجود ندارد. همه تروریست‌ها بد هستند.

چندی پیش پس از اینکه خبرگزاری فرانسه تصاویری از نیروهای آمریکایی در سوریه را منتشر کرد که لباس‌هایی با آرم یگان‌های مدافع خلق به تن داشتند، اردوغان به شدت از این حمایت کامل آمریکا از کردها برآشفت.

اردوغان گفته بو: آمریکایی‌ها دوستان ما و همپیمانان ما در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و بنابراین نباید سربازان خود را با لباس‌های دارای آرم یگان‌های مدافع خلق به سوریه بفرستند  حزب کارگران کردستان، یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک و داعش هیچ فرقی ندارند و همگی تروریست هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    اینها ابزار دست امریکا برای اذیت کشورهای منطقه هستند
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    اردوغان جنایتکار چی؟؟! اردوغان و ترکیه با جنایت هایی که کرده اند صلاحیت اظهار نظر ندارند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس