کد خبر 587006
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶

همزمان با شکسته شدن محاصره دو هفته ای شهر مارع، گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد خبر از قصد خود برای سیطره بر شهر "باب" واقع در حاشیه شمال شرقی استان حلب خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با شکسته شدن محاصره دو هفته ای شهر مارع، گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد خبر از قصد خود برای سیطره بر شهر "باب" واقع در حاشیه شمال شرقی استان حلب خبر داده اند.

خیز رقبای داعش برای سیطره بر باب حلب+نقشه

بنابر این گزارش، منابه نزدیک به این دو گروه ساعتی پیش از آغاز انتقال نیرو و تسلیحات برای حمله به شهر "باب" دومین مقر داعش در شمال استان حلب خبر داده اند. تلاش ائتلاف القاعده و ارتش آزاد برای سیطره بر این شهر در حالی است که طی هفته های گذشته نیروی چند ملتیتی تحت حمایت آمریکا نیز مسیر خود را از مناطق شمالی استان رقه سوریه به سوی شهر "منبج" تحت کنترل داعش در شمال شرقی استان حلب این کشور تغییر داده و از شمال و شرق به آن نزدیک شده است. 

خیز رقبای داعش برای سیطره بر باب حلب+نقشه

در صورت موفقیت القاعده و ارتشد آزاد در رسیدن به شهر باب عملا دو شهر تحت سیطره داعش در شمال حلب به محاصره نیروهای هم پیمان آمریکا در خواهند آمد. شهر باب دارای تاریخ 12 هزار ساله و از مهمترین شهرهای استان حلب سوریه می باشد که از ابتدای بحران در سوریه به اشغال گروه های مورد حمایت سازمان حاسوسی ترکیه اعم از ارتش آزاد، القاعده و داعش در آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    دولت سوریه باید هر چه سریعتر پیش از کردها باید خودش به شهر الباب برساند
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    ارتش سوریه حدود 6 ماهه است که در دروازه های شهر باب مستقر شده ولی جرات وارد شدن به این شهر رو ندارد ولی احتمال اینکه باب تحت کنترل نیروهای سوریه دموکرات در آید زیاد است و بعد از آن ارتش سوریه و در مرحله آخر احتمال این وجود دارد که توسط سایر مخالفان دولت کنترل شود.
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا پیش از کردها با کردها مشکل داری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس