سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش از موافقت نخست وزیر عراق با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، القدس العربی اعلام کرد: «استیو وارن» سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق با حضور برخی از  نظامیان آمریکایی در این کشور موافقت کرده است.

وی طی نشستی خبری در مقر سفارت آمریکا در بغداد گفت که هر عملیات یا هر نیروی نظامی که وارد عراق می شود با موافقت دولت این کشور خواهد بود و حیدر العبادی با حضور نظامیان آمریکایی در عراق که تعداد آنها کمتر از 200 نفر است موافقت کرده است.

وارن افزود: ما یک کمیته تحقیق برای دستیابی به اطلاعات درباره کشته شدن سربازان عراقی در حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی در چند روز قبل تشکیل دادیم و  مقامات عراقی را در تحقیق در این زمینه مشارکت می دهیم.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت که جنگنده های آمریکا تا امروز 9 هزار حمله هوایی علیه داعش انجام داده اند که 6 هزارتای آن در عراق انجام شده است.

وارن افزود که گروه تروریستی داعش 40 درصد از سرزمینهایی که سال گذشته آن را به تصرف خود در آورده بود از دست داد، زیرا در تکریت و بیجی در شمال عراق شکست خورد و در الانبار نیز شکست خواهد خورد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش با بیان اینکه داعش همچنان توانایی انجام برخی از حملات تروریستی کوچک را دارد مدعی شد که این ائتلاف 90 درصد از توانایی این گروه تروریستی در صادرات نفت را از بین برده است.

وارن در پاسخ به سؤالی درباره حضور نظامیان ایتالیایی در نزدیکی سد موصل در شمال عراق گفت: دولت عراق با یک شرکت ایتالیایی برای حفاظت و بازسازی سد موصل قرارداد بسته است و این نظامیان جزو نیروهای ائتلاف بین المللی نیستند بلکه برای محافظت از کارگران ایتالیایی وارد عراق شده اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق و سایر مقامات این کشور بارها تاکید کرده اند که نیازی به حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس