کد خبر 507576
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

سازمان ملل اعلام کرد، در ماه سپتامبر (شهریور) سال جاری، حداقل ۸۴۸ غیر نظامی در شهر قندوز در شمال افغانستان کشته و زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، سازمان ملل در گزارشی که اخیرا منتشر کرد، اعلام کرد در طول دو هفته جنگ در شهر قندوز در ماه سپتامبر (شهریور) حداقل ۸۴۸ غیر نظامی افغان کشته و زخمی شدند.

طبق این گزارش، ۲۸۹ تن از غیر نظامیان در طول جنگ دو هفته ای در این شهر، کشته و ۵۵۹ نفر دیگر هم به شدت زخمی شدند که سهم کشتار حمله هوایی آمریکا، ۳۰ کشته و ۳۷ زخمی بود.

یک سازمان بهداشتی مستقل (MSF) در افغانستان مدعی شد آمار کشته شدگان حمله هوایی جنگنده های آمریکا به بیمارستان قندوز، بیش از ۴۲ تن است.

یکی از مقامات این سازمان بهداشتی مستقل اعلام کرد، علاوه بر کشته شدگان در این حمله هوایی، تعداد زیادی از غیر نظامیان نیز بر اثر حملات طالبان و انفجارهای انتحاری کشته و زخمی شده اند.

این مقام مسئول در ادامه خواستار انجام تحقیقات گسترده و مستقل نسبت به بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز توسط جنگنده های آمریکایی شد.

وی در این باره خاطر نشان کرد که در صورت اثبات تعمد در انجام این حمله هوایی، بار دیگر، یک جنایت جنگی بزرگ در پرونده آمریکا ثبت خواهد شد.

پیش از این، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود که محل دقیق این بیمارستان به نیرو هوایی آمریکا اعلام شده بود، بنابراین بمباران این بیمارستان که تعداد زیادی غیر نظامی را در خود جای داده بود، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس