تعدادی از خبرنگاران نخستین افطاری در ماه مبارک رمضان را در منزل شهید مدافع حرم "اسماعیل حیدری" رفتند تا همسر او از خاطرات، خصوصیات اخلاقی شهید و دلتنگی روزهای نبود همسر بگوید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - تعدادی از خبرنگاران نخستین افطاری در ماه مبارک رمضان را در منزل شهید مدافع حرم "اسماعیل حیدری" رفتند تا همسر او از خاطرات، خصوصیات اخلاقی شهید و دلتنگی روزهای نبود همسر بگوید.

اسماعیل فرزند سوم خانواده حیدری است که حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از کشور، او را از سنین نوجوانی وارد عرصه نبرد کرد.

او به همراه ابراهیم برادر دوقلوی خود از نخستین سال‌های آغاز جنگ وارد جبهه شد. پس از جنگ تحمیلی پاسدار سپاه‌های آمل، رشت و ساری بود که پس از مدتی به تهران و سایر شهرها مشغول آموزش نیروها شد.

با آغاز جنگ سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س) سفری به آن کشور داشت این سفر آغازی بر سفرهای دفاع از حرم او بود و زمانی که به مرخصی می‌آمد تمام ذهنش در کنار مردم مظلوم سوری بود. در طول یکسالی که او در منطقه حلب و سوریه حضور داشت و آموزش کار با اسلحه برای نیروهای مردمی و سر و سامان دادن نیروها را در دستور کار خود قرار داد.

رفتار، تفکر و ارتباط اسماعیل با مردم سوری به قدری نزدیک و صمیمانه شد که یک زن سنی نام فرزندش را همنام او یعنی "اسماعیل" گذاشت.

اسماعیل دوست نداشت که در بستر بیماری بمیرد، سرانجام او پس از 17 ماه مجاهدت خالصانه در سوریه به آرزوی خود که همانا شهادت بود، رسید.

چندی پس از شهادت این مدافع حرم آل الله، بی بی سی فارسی به انتشار فیلمی پرداخت و مدعی شد که این تصاویر توسط شهید هادی باغبانی ضبط شده است.  تصاویری که از ارتباط شهید با مردم دیار شام حکایت دارد.

سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص مستند بی بی سی اظهار کرد: همه می‌دانند که سپاه واحدی به نام واحد نهضت‌های اسلامی داشته و دارد که هدفش کمک به مستضعفین و بحث بیداری در جهان اسلام است. از زمانی که نیروی قدس تشکیل شد با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم بخصوص مسلمان حرکت‌هایی انجام داده است و در کشورهای لبنان و سوریه تعدادی از نیروی قدس سپاه حضور داشتند و این به منزله حضور نظامی ما در آنجا نیست. در مقایسه با میزان حمایت و حضور نظامی کشورهای عربی از گروه‌های معارض سوریه ما اقدامی در آنجا انجام ندادیم. ما تنها کمک فکری و مستشاری و انتقال تجربه را دنبال کرده‌ایم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس