کد خبر 586826
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

رییس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد، دموکرات‌ها بتوانند پس از انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان نامزد این حزب در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور با هم متحد شوند.

اوباما دموکرات‌ها را به اتحاد دعوت کردبه گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، این در حالی است که برنی سندرز، دیگر کاندیدای حزب دموکرات با وجود فشارها برای کنار کشیدن از این رقابت حزبی سوگند خورده تا به مبارزه ادامه دهد.
 
باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با این حال از سندرز درخواست کناره‌گیری نکرده و در عوض به این گفته بسنده کرده است که سندرز کلینتون را به "نامزدی بهتر" تبدیل کرد.
 
اوباما و سندرز قرار است امروز (پنجشنبه) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کنند.
 
رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه خود با شکه خبری ان‌بی‌سی ضمن اذعان به سخت بودن رقابت بین دو کاندیدای دموکرات خاطرنشان کرد: من معتقدم که سندرز انرژی و ایده‌های بسیاری به این رقابت‌ها افزود و علاوه بر این هیلاری را به نامزد بهتری تبدیل کرد.
 
اوباما ادامه داد: امیدوارم طی یکی دو هفته آینده بتوانیم مسائل را حل کنیم.
 
کلینتون روز سه‌شنبه از مجموع شش انتخابات اولیه در چهار ایالت پیروز شد و عملا مسیر سندرز برای کاندیداتوری این حزب را مسدود کرد. با این حال سندرز همچنان قصد دارد تا برای کسب تمامی آرای انتخابات ایالتی بعدی پیش از کنوانسون حزبی ماه آینده تلاش کند.
 
اوباما در ادامه مصاحبه خود برای جمهوری‌خواهان ابراز نگرانی و عنوان کرد: آمریکا به سیستم سالم دو حزبی نیاز دارد.
 
وی با اشاره به فعالیت تلویزیونی ترامپ ادامه داد: مهمترین نقشی که من در این روند ایفا خواهم کرد این است که به مردم آمریکا یادآوری کنم این انتخابات اتفاق مهم و بسیار جدی است. این یک برنامه تلویزیونی نیست. تصمیمات بسیاری برای اتخاذ و کار‌های بسیاری برای انجام وجود دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس