کد خبر 585923
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

رسانه آمریکایی از تماس تلفنی باراک اوباما با برنی سندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری خبر و گزارش داده که رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا درصدد حمایت علنی از نامزدی هیلاری کلینتون است.

 به گزارش مشرق، در حالی که رسانه‌ها از موفقیت هیلاری کلینتون در کسب آرای ایالتی لازم برای نامزدی نهایی دموکرات‌ها خبر داده‌اند، گزارش‌ها از تماس تلفنی و گفتگوی باراک اوباما و برنی سندرز حکایت دارد.

شبکه ان بی سی نیوز خبر داده که رئیس‌جمهور آمریکا طی آخر هفته قبل(شنبه و یکشنبه) با برنی سندرز سناتور و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 تلفنی گفتگو کرده است.

در همین باره پایگاه «هیل» گزارش داد: «این مکالمه در حالی انجام شد که اوباما در حال آماده شدن برای حمایت رسمی از هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 است».

در ادامه این گزارش آمده است: «کاخ سفید از اظهارنظر درباره مکالمه تلفنی(اوباما و سندرز) خودداری کرده اما انتظار می‌رود که به ایجاد سازش بین سندرز و هیلاری کلینتون کمک کند».

 پیش از این، باراک اوباما رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا تاکید کرده بود که پس از پایان مبارزات درون حزبی، حمایت رسمی خود از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را اعلام خواهد کرد.

البته سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در اظهاراتی درباره انتخابات دموکرات‌ها گفته بود:‌ «قطعا کسی که اکثریت آرای ایالتی و آرای غیرانتخابی ایالتی(superdelegates) را کسب کرده، حرف قوی‌تری برای گفتن دارد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سندرز اومد تا جنبش 99 درصدی که هنوز به آمریکا مقداری اعتماد دارن برن سمت دموکرات ها ترامپ هم اومده تا دنیا از اومدن کلینتون خوشحال بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس