نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که هیچکدام از نیروهای این کشور مستقر در ژاپن دیگر حق ندارند چه در داخل و چه در خارج از پایگاه‌های نظامی‌مشروبات الکلی مصرف کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، در تازه‌ترین حادثه، یکی از نیروهای آمریکایی در حالت مستی در یکی از بزرگراه‌های جزیره اوکیناوای ژاپن برعکس رانندگی می‌کرد و موجب وارد آمدن تلفات جانی و مالی شد.  

آدمیرال ماتئو کارتر، فرمانده نیروهای دریایی آمریکا در ژاپن اعلام کرد: «چندین دهه است که از روابط قدرتمند با مردم ژاپن برخورداریم و لازم است که تمام ملوان‌ها این مساله را درک کنند که چطور رفتار تک‌تک آنها روی این روابط و اتحاد ما با ژاپن تاثیر می‌گذارد.»

ایالات متحده آمریکا اکنون 18 هزار و 600 نیروی دریایی در ژاپن دارد. این جدیدترین حادثه پس از عزای 30 روزه در پایگاه‌های اوکیناوا بود. در آن واقعه یک غیرنظامی آمریکایی که برای ارتش آمریکا کار می‌کرد، به ظن نابود کردن جنازه یک زن 20 ساله ژاپنی بازداشت شد.

خشم ساکنان محلی در اوکیناوا، حضور ارتش آمریکا را که به دنبال جابجایی پایگاه هوایی فوتنما متعلق به تفنگداران ارتش آمریکاست، با مشکل مواجه کرده است. این توافق سال 1995 به امضا رسید اما پس از تجاوز یک عضو ارتش آمریکا به دختری محصل اعتراضات گسترده‌ای به راه افتاد و این طرح اکنون به چالش کشیده شده است.

در بیانیه ارتش آمریکا در ژاپن آمده است: «تمام ملوان‌های نیروی دریایی آمریکا در داخل پایگاه نگهداری می‌شوند و تا زمانی که متوجه تاثیر رفتارشان در ائتلاف آمریکا – ژاپن نشده‌اند، اجازه مصرف مشروبات الکلی را ندارند. آن دسته از نیروهایی هم که در خارج از پایگاه زندگی می‌کنند، اجازه تردد دارند اما تنها می‌توانند کارهای ضروری را انجام دهند.»
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس