کد خبر 1599210
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
اعلام جزئیاتی درباره پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت

فرماندار شفت با اشاره به وقوع پنج مورد آتش‌سوزی در منطقه گفت: با وجود شرایط خاص منطقه و داشتن یک ماشین آتش‌نشانی ۲۵۰۰ لیتری و ایستگاه پمپاژ آب آتش‌نشانی، شهرک در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، مهدی نقدی امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، ضمن قدردانی از استاندار و مدیران کل استان جهت حضور در صحنه حادثه در همان ساعات اولیه، اظهار کرد: آتش سوزی ۴۸ ساعت گذشته بسیار متفاوت بود و شدت زیادی داشت؛ تا جایی که نزدیک شدن به صحنه و اطفای حریق غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی روستای امامزاده ابراهیم در دست اقدام است و به محوطه حرم رسیده، ادامه داد: مردم از کپسول گاز استفاده می کنند که در حادثه آتش سوزی با خطرات ناشی از انفجار مواجه بودیم و کار را برای مردم و آتش نشانان و امدادگران سخت می کرد.

نقدی با بیان اینکه آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و رشت و فومن برای کمک آمدند، گفت: سازه ها چوبی بود و سرعت آتش را افزایش دادند، البته یک دیوار به طرف حرم امامزاده و یک ساختمان بتنی از گسترش آتش تا رسیدن آتش‌نشانان جلوگیری کرد، اگر آنها نبودند، بازار کامل می‌سوخت.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان شفت درباره عدم الزام احداث سازه‌های چوبی، تاکید کرد: چون این روستا به شهرک چوبی معروف است، فقط نمای ساختمان‌ها می‌تواند طرح چوب باشد.

فرماندار شفت با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اسکان خانوارهای خسارت‌دیده، بیان کرد: اداره‌های آب و برق و بنیاد مسکن و صمت پای کارند. اکنون نیازمند برقراری روشنایی معابر و آواربرداری و کمک‌های بلاعوض هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خلاصه با درایت و پیش بینی های مسئولین انقلابی و با درایت استان و شهرستان، پنجمین آتش سوزی هم اتفاق افتاد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 1
    عالیه.نباید با اسرائیل درمیفتادید
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    6 4
    قدردانی از حضور؟! قدردانی از هلال احمر برای انجام وظیفه؟!
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 2
      نادان همه مثل تو همیشه طلبکار پررو نیستند، باید از افراد حتی اگر وظیفه شأن هم باشد تشکر کرد. کور دل در ضمن از حضور تشکر نکرده
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 2
      تو دود و آتیش جونشون رو به خطر انداختن تا نوابغ گوشی به دستی مثل تو رو نجات بدن، یه کم از پای نت پاشو تو دنیای واقعی یه چرخی بزن.
  • A IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 4
    چوب عمل آوری شده نسوز و دیر سوز به گوش این مسئولان نرسیده، اونطور بود کل روستاهای اروپا و کانادا باید زغال قلیان آقایون می‌بود.
    • DE ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 3
      حرف مفت نزن و ماله کشی اروپایی ها را هم نکن همین دو هفته پیش خونه ی سر نبش کوچه ی ما سوخت و خاکستر شد و خبری هم از چوب نسوز نبود از خودت هم این اراجیف را در نیار که سیاه نمایی کنی.
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 2
    گاز رسانی یعنی باید بسوزند تا خانه هاشون ویلا بشه خودشونم بیان حومه ی شهر های چون یک عده ساختمان ساز هستند که هنیشه دنبال این مسایل هستند ...
  • ناشناس IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    این چه نوع مدیریت وپیش بینی بحران دریک منطقه با ۴بار سابقه آتش سوزی است. چرا مسئولین مرتبط تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آتش سوزی ویا ایجاد امکانات اطفای حریق انجام نداده اند.مسئولینی که کوتاهی کرده اند باید پاسخگوباشند.چرا باید ۱۲۰واحد تجاری و مسکونی نابود شود و امکانات برای جلوگیری از حریق کافی نباشد.
  • محمودسلمانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    بارها مطرح کردم شیر آتش نشانی پمپ و شلنگ دراختیار دهیار..
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    دیگه با چوب نسازید. حیف اینهمه درخت نیست که قطع میکنید. هم درختا قطع شد و هم اموال مردم دود شد رفت هوا
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 2
    دیدین چه جالبه.....روستاها هنوز کپسول و پیک نیک دارن....ویلاها براشون گاز کشیدن....به به چه عدالت زیبایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس