کد خبر 591401
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

یک مقام ارتش ایالات متحده از اعزام 100 نظامی تیپ 101 هوابرد این کشور به افغانستان خبر داد.

 به گزارش مشرق، یک مقام ارتش آمریکا اعلام کرد که ۱۰۰ نظامی از تیپ ۱۰۱ هوابرد برای اولین بار در حمایت از عملیات آزادی نگهبان به افغانستان اعزام می‌شوند.
 
پایگاه خبری لیف کرونیکل به نقل یک مقام آمریکایی نوشت: 100 نظامی از شرکت «بی B»، تیپ 101 هوابرد و تیپ 101 هوابرد نظامی برای اولین بار در حمایت از عملیات آزادی نگهبان به افغانستان اعزام می‌شوند.
 
این نظامیان در کمپ فورت کمپبل آمریکا که مخصوص نیروی هوایی است، آموزش دیده‌اند.
 
شرکت B، یک شرکت مجهز به سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین می‌باشد که برای حمایت از نیروهای زمینی طراحی شده و از ماه آوریل سال 2015 میلادی فعالیت می‌کند.
 
این در حالی است که خبرگزاری رویترز چندی پیش به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از موافقت باراک اوباما با گسترده‌تر شدن نقش نظامیان این کشور در افغانستان خبر داد.
 
دستور اوباما برای افزایش نقش نظامی نیروهای این کشور در افغانستان در حالی صادر می‌شود که نیروهای ائتلاف از یک سال پیش با خروج بخشی از نیروهای خود نقش باقیمانده نیروهای نظامی را بازتعریف و تاکید کردند که این نیروها فقط نقش مستشاری و آموزشی خواهند داشت.
 
اوباما در خلال مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود که نیروهای آمریکایی را از عراق و افغانستان خارج کند.
 
آمریکا در حال حاضر 9800 نیروهای نظامی در افغانستان دارد و قرار است طبق زمانبندی تعداد نیروها را در ابتدای سال 2017 به 5500 نفر کاهش دهد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس