کد خبر 600717
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

آمریکا اعلام کرد، به عنوان بخشی از تلاش‌های وسیع‌تر ناتو برای اطمینان خاطر دادن به کشورهای شرق اروپا که از اقدامات تهاجمی بیشتر روسیه می‌ترسند، ۱۰۰۰ نیرو در لهستان مستقر خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نشست ناتو در ورشو گفت: این نیروها شانه به شانه نیروهای لهستان خدمت خواهند کرد.

انتظار می‌رود این نیروها ماموریت‌های آموزشی مکرر انجام دهند و "مکانیزه" باشند بدان معنا که آن‌ها از تجهیزات معمول پیاده نظام از جمله نفربرهای زرهی برخوردار خواهند بود.

اخیرا انگلیس نیز اعلام کرد، ۶۵۰ نیرو را در گردانی دیگر مستقر خواهد کرد که به دنبال آن آلمان و کانادا نیز متعهد به اعزام گردان‌های خود به شرق اروپا شدند.

الیسا اسلوتکین، معاون موقت وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل گفت: این نیروها سال آینده در شرق اروپا مستقر خواهند شد. این چهار گردان بیانگر بزرگترین جنبش نو گردش پرسنل ناتو از زمان پایان جنگ سرد است.

این نیروها در لهستان و سه کشور کوچک بالتیک یعنی استونی، لتونی و لیتوانی چرخش خواهند کرد و به عنوان یک سیم مخفی برای جلوگیری از ماجراجویی‌های روسیه عمل می‌کنند.

"نیروی سرنیزه" از نیروی این گردان‌ها پشتیبانی می‌کند که براساس آن حدود ۵۰۰۰ نیرو آماده‌اند تا ظرف چند روز در منطقه مورد نیاز مستقر شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس