کد خبر 585750
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

مربی تیم ملی جودو گفت: رسیدن به مدال در رقابتهای پراهمیتی چون بازی‌های المپیک شرایط خاصی را طلب می‌کند که در صورت فراهم شدن آن ملایی و محجوب می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند.

به گزارش مشرق، حامد ملک محمدی در خصوص آخرین وضعیت جودوکاران المپیکی ایران گفت: برنامه خاصی برای آماده سازی ملی پوشان طراحی کرده‌ایم که در حال اجرا است. این برنامه باعث می شود هر سه نماینده ما با آمادگی کامل راهی بازیهای المپیک شوند.

وی افزود: مسئولان فدراسیون و شخص رضا رودکی به عنوان مدیرتیم های ملی تلاش زیادی کرد تا بعد از اردوی آنتالیا، جودوکاران راهی بلاروس شده و با تمرین در اردوی مشترک به شرایط فنی خوبی دست پیدا کنند. من به دلیل امتحانات دانشگاه در این اردو همراه تیم نیستم ولی جودوکاران در کنار نصرت سرمربی تیم ملی تمرینات خوبی را پشت سر می گذارند.

ملک محمدی در خصوص اینکه آیا می توان از نمایندگان کشورمان در ریو انتظار کسب مدال داشت يا خیر؟ گفت: این موضوع نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی شده دارد. در میان سه جودوکار ما، ملک محمدی از طریق سیستم رنکینگ موفق به کسب سهمیه شده است. این بدان معناست که در رقابتهای متعدد شرکت و با بهترین رقبای خود بارها و بارها مبارزه کرده واست  در این بین گاهی پیروز بوده و گاهی هم بازنده شده اند.

مربی تیم المپیکی جودو کشورمان افزود: من خودم در بازیهای المپیک حضور داشته و می دانم که شرایط این بازیها متفاوت است. علاوه بر آمادگی بدنی باید شرایط ذیگر از جمله جو بازیها را نیز مدنظر قرار داد. المپیک میدان بزرگی است که در مدت زمان برگزاری، کانون توجه رسانه ها و خبرگزاری هاست و همین موضوع بار روانی زیادی به ورزشکار وارد می کند.

وی ادامه داد: اگر در طول مدت زمان حضور در ریو تا آغاز رقابتها بتوانیم جودوکاران خود را با شرایط المپیک آماده کرده و استرس ناشی از مبارزه روی تاتامی المپیک را کاهش دهیم به جرات می توان گفت که ملایی و محجوب توان کسب مدال را دارند. این دو بارها شایستگی خود را در مسابقات مختلف به تصویر کشیده اند و امیدوارم در ریو برای جودو ایران تاریخ ساز شوند.

ملک محمدی در مورد برنامه های آتی تیم ملی هم گفت: بعد از بازگشت تیم ملی از اردوی بلاروس، تمرینات در تهران پیگیری می‌شود. سپس به یک اردوی تدارکاتی دیگر در مجارستان می رویم و از آنجا راهی اسپانیا خواهیم شد تا در مسابقات و اردوی مشترک شرکت کنیم. پس از آن برای طی کردن آخرین مراحل تمرینی قبل از اعزام به ریو، به تهران برمی گردیم.

مربی تیم ملی جودو کشورمان در پایان گفت: بازیهای المپیک شرایط خاصی دارد. از همه اهالی جودو می خواهم با حمایت از این تیم و دوری از حاشیه ها در مدت زمان باقی مانده تا این رقابتها شرایطی فراهم کنند تا بتوانیم شاهد بهترین نمایش از سوی جودوکاران کشورمان در این مسابقات باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس