گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******
شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است/ کدام نامزد امریکا برای ایران بهتر است/ تحقیر جدید اصلاح‌طلبان برای منتخبان لیست امیدکیهان

ریاست آیت‌الله جنتی بر خبرگان چُرت اوباما را پاره کرد

یک روزنامه آمریکایی می‌گوید نشانه‌ای از میانه‌رو شدن ایران آن‌گونه که آرزوی اوباما بود، دیده نمی‌شود.

میامی هرالد نوشت: انتخاب آیت‌الله «احمد جنتی» از مقامات اصلی تندرو در ایران به ریاست مجلس خبرگان، تازه‌ترین شاهدی است که نشان می‌دهد ایران به کشوری میانه‌رو بدل نشده است.

این روزنامه می‌افزاید: زمانی که قدرت‌های جهانی بر سر طرحی برای به عقب راندن توان هسته‌ای ایران تا یک دهه توافق کردند، خوشبین‌ترین افراد از بین توافق‌کنندگان از جمله «باراک اوباما»  رئیس‌جمهوری آمریکا با لحنی محتاطانه ابراز امیدواری کرد که ایران در این دوره زمانی رفتار خود را تغییر دهد. اوباما درست قبل از توافق گفت: «ممکن است با امضای چنین توافقی موضع نیروهای میانه‌رو را در داخل ایران تقویت کنیم» اما تحولات جدید نشان می‌دهد که امید به میانه‌روی در ایران، دست کم در آینده نزدیک امکان‌پذیر نیست.

میامی هرالد نوشت: یکی از ناامید کننده‌ترین دلایل از میان ادله‌های فراوان برای اثبات چنین دیدگاهی، در چند روز گذشته و با انتخاب آیت‌الله احمد جنتی، رئیس جدید مجلس خبرگان و از تندروترین مقامات برای ریاست مجلس خبرگان اتفاق افتاد. انتخاب وی نه تنها ضربه‌ای مهلک به میانه روها و اصلاح‌طلبان بود بلکه متضمن این امر بود که این کشور تا سالهای پیش‌رو نیز تحت قدرت تندروها خواهد بود.

این روزنامه افزود: دیدگاه‌های (‌آیت‌الله) جنتی مشخص و هشداردهنده هستند و به سالها قبل بازمی‌گردند. وی در سال 1989 هدایت کمپینی بین‌المللی را در استفاده از مسلمانان برای حمایت از فتوای قتل «سلمان رشدی» رمان‌نویس برعهده داشت. این نویسنده با نوشتن کتابی خشم آیت‌الله «روح‌الله خمینی» را برانگیخت.

میامی هرالد افزود: یافتن شواهدی که نشان دهد ایران به کشوری میانه‌رو بدل می‌شود، دشوار است. اندک امیدی در زمان انتخابات پارلمانی در ایران و همزمان با پیروزی افرادی که فقط با معیارهای ایران می‌توان آنها را میانه‌رو خواند، بروز کرد... ایران اکنون موشک‌های بالستیکی را در اختیار دارد که می‌تواند اسرائیل و عربستان را هدف قرار دهد. یافتن شواهدی که نشان دهد ایران به سمت میانه‌روی پیش می‌رود، بسیار دشوار است.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل دیگر جای زندگی نیست

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست گفت؛ اسرائیل دیگر جای خوبی برای زندگی کردن نیست.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از جروزالم پست، رونی دانیل در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:«من مطمئن نیستم که بخواهم فرزندانم در اسرائیل زندگی کنند، زیرا اسرائیل جای خوبی برای زندگی کردن نیست.»

کارشناس نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «من نمی‌توانم فرزندانم را مجبور به ماندن در اسرائیل کنم، اینجا جای خوبی برای زندگی کردن نیست.»

جروزالم پست نوشت؛ رونی دانیل شب گذشته (جمعه) در برنامه زنده تلویزیونی اذعان کرد دیگر در مورد اینکه بخواهد فرزندانش در اسرائیل بمانند، مطمئن نیست.

وی با اشاره به تصمیم ناگهانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل در جایگزین کردن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با بخش خبری کانال 2 تلویزیون این رژیم افزود: «پس از اتفاقاتی که طی یک هفته اخیر رخ داده است دیگر مطمئن نیستم که بخواهم فرزندانم در اینجا (سرزمین‌های اشغالی) بمانند.»

اصلاح‌طلبان در انتخابات بلوف زدند اما نگرفت

یک جامعه‌شناس نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌گوید: اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست مجلس بلوف زدند، اما این بلوف نگرفت.

تقی آزاد ارمکی در مصاحبه با «امید ایرانیان» و در پاسخ این سؤال که «با توجه به صحبت‌هایی که شده بود و به ویژه اینکه اصلاح‌طلبان پس از انتخابات اعلام کردند که لیست‌شان اکثریت مجلس را دارد، چرا در انتخابات ریاست مجلس نتوانستند کاندیدای‌شان یعنی محمدرضا عارف را بر کرسی ریاست بنشانند؟» گفت: نیروهای سیاسی معمولاً در اتفاقات مهم مثل انتخابات‌ها بلوف می‌زنند. از این جهت باید مقداری از آن را بلوف تحلیل کرد. این بلوف می‌تواند موجب بازنده شدن شود یا اینکه بگیرد و گروهی پیروز شود. درباره انتخابات مجلس، بلوف وجود داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که؛ «آیا این بلوف سیاسی نمی‌تواند، امید واهی میان هواداران ایجاد کند؟ یعنی به عبارتی سطح توقع‌ها را بالا ببرد»؟ می‌گوید: نه این بلوف سیاسی بیشتر در حوزه مطبوعات بود، ولی در کل حوزه عمومی نیست. یعنی شما فکر نکنید که در همه خانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها این بحث را به طوری که مطبوعات طرفدار، دنبال می‌کردند، رصد یا پی می‌گرفت. جامعه اصلاً این طور نیست.

وی با بیان اینکه بازیگران سیاسی باید با سرخوردگی هواداران مقابله کنند، درباره قرار دادن افراد غیر اصلاح‌طلب در فهرست امید می‌گوید: این نیروها ممکن است هر لحظه برگردند. اینها جذب گروهی نشده‌اند. در واقع دزدی نیرو در زمان حساس است. چون ما فردی را نداشتیم در لیست امید بگذاریم.

جروزالم پست: آینده تاریک است اما سران عرب به اسرائيل کمک می‌کنند

در زمانی که سخنرانان کنفرانس سالانه روزنامه جروزالم پست در نیویورک پیش‌بینی می‌کنند «آینده تاریکی در انتظار اسرائيل» باشد، دست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از پشت پرده دراز شده تا به دور از چشم افکار عمومی و مردمانشان کمک‌های مادی و اقتصادی به اسرائیل برسانند. براساس آنچه فاش شده قراردادهای صدها میلیون دلاری با اسرائیل منعقد کرده‌اند تا این رژیم بتواند از تنگنای اقتصادی بیرون بیاید.

به گزارش روزنامه الاخبار، یوسی میلمن، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی در روزنامه‌های جروزالم پست و معاریو با نوشتن مقاله‌ای تحلیلی از وضعیت استراتژیک اسرائیل در سال‌های گذشته، قراردادهای اخیر را فاش کرد. وی در این مقاله تلاش کرد آینده تاریک و مبهم اسرائیل را توضیح دهد. مشابه همین اظهارات را شماری از وزرا و اعضای کنست اسرائیل در کنفرانس جروزالم پست نیز بیان کردند.

در چارچوب این پیشنهاد، میلمن برای نخستین بار فاش کرد؛ برخی کشورها خلاف این جریان حرکت می‌کنند و گفت: «دشمنان ایران به سمت اسرائیل متمایل شده‌اند و توانسته‌اند به توافقات سری در زمینه‌های نظامی و امنیتی با اسرائیل برسند که ارزش آنها به صدها میلیون دلار می‌رسد. این توافقات عموما با عربستان سعودی و امارات متحده عربی منعقد شده است.»

میلمن درباره روابط اسرائیل و  اردن تصریح کرد: روابط دو طرف هیچ‌گاه همانند الان خوب نبوده است، به گونه‌ای که در تمامی زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی با یکدیگر همکاری دارند. وی در بخش رابطه با مصر نیز تاکید کرد که در کنار همکاری‌های نظامی و امنیتی، همکاری دو طرف در زمینه مبارزه با تروریسم در سینا نیز جریان دارد. به گفته او دو طرف اسرائیلی و مصری به طور مستقیم دائما با یکدیگر ارتباط دارند و درباره چگونگی تعامل با حرکت مقاومت اسلامی، حماس در نوار غزه نیز با یکدیگر مشورت می‌کنند.

میلمن درباره اوضاع مناطق شمالی تاکید کرد: بعد از گذشت 10 سال از جنگ 2006، حزب‌الله سامانه عظیم موشکی در اختیار دارد که بخشی از آنها دوربرد با دقت بالا هستند و توانایی حمله به مواضع استراتژیک و نظامی در اسرائیل را دارند. حزب‌الله همچنین توانسته است که تاکتیک‌های جدید مبارزه را از طریق مشارکتش در جنگ جاری در سوریه به خوبی کسب کند اما جنگ سوریه خسارت‌هایی نیز برای آن به دنبال داشته است.

بالاخره آفتابی شد/اما در منزل یک فتنه‌گر

ملاقات حسین فریدون برادر رئیس جمهور با یکی از مجرمان از زندان آزاد شده فتنه تعجب و حساسیت ناظران رسانه‌ای را برانگیخت.

«م-ت» پس از تحمل محکومیت هفت ساله،‌ از زندان آزاد شد. بلافاصله پس از این آزادی، حسین فریدون به ملاقات نامبرده رفت که تصاویر این ملاقات رسانه‌ای شد. براساس ویدئوی منتشره از «م-ت» که در فضای مجازی قابل دسترس است، وی اذعان می‌کند «برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم، می‌دونم که تقلب نشده، ممکنه که یکی دو میلیون عقب جلو بشه ولی ما انتخابات رو باختیم، حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون، شده باشه. 14 میلیون و 15 میلیون مثلاً. ما انتخابات رو باختیم».

با عنایت به این اعتراف و نیز نقش‌آفرینی مجرم مذکور در فتنه و آشوب سال 88 جای سؤال است که آقای فریدون دستیار رئیس جمهور- که چند ماه بود در انظار آفتابی نشده بود- برای چه به ملاقات این مجرم سابقه‌دار رفته است و از آن سو با عنایت به سوابق راه‌اندازی صرافی از سوی آقای فریدون در اوج بحران مصنوعی و تورم انتظاری سال‌های 90 و 91، چه رفاقت و صمیمیت یا ارتباط ارگانیکی میان آقای فتنه‌گر و جناب صراف وجود دارد؟

یادآور می‌شود آقای روحانی در سخنرانی 23 تیر 78 و درباره عوامل فتنه 18 تیر 78 که آقای «ت» از متهمان اصلی آن بود، تصریح کرده که فتنه‌گران و آشوبگران مزدوران آمریکا و انگلیس هستند. این خط آشوب در سال 88 با سازماندهی گسترده‌تری خود را نشان داد.

کلاس اکابر اقتصاد برای  اصلاح‌طلبان مجلس!

پیشنهاد عباس عبدی برای آموزش مبانی اقتصادی به اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم، با اعتراض و کنایه همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب مواجه شد.

داریوش سجادی با اشاره به پیشنهاد عبدی برای تهیه و ارائه کتاب‌هایی نظیر «اقتصاد برای همه» و «بینش اقتصادی برای همه» به نمایندگان مذکور می‌نویسد: هر چند نباید و نمی‌توان منکر حسن نیت آقای عبدی در توصیه و تجویز ایشان و راهکار پیشنهادی وی به منظور ملتفت شدن نمایندگان با الفباء  دنیای اقتصاد شد، اما نکته مغفول در این میان آن است که راقم به این واقعیت بی‌التفات مانده‌اند که قاعده بر آن است تا ابتدا باید چاه را بکنند آنگاه اقدام به سرقت مناره فرمایند! کنگرسمن یا همان نماینده مجلس به قول خودمان عنوان پرطمطراق و پر‌وزانتی است که در عرف سیاسی به صاحب منصبانی در پارلمان اطلاق می‌شود که از حیث عمق مطالعاتی و سطح کارشناسی از معدل موجود در میانه فحول جامعه برخوردار از سطح نخبگی‌اند.

وی می‌افزاید:  این کمال حیرت توأم با شماتت است که ابتدا با شور و شیدائی و پمپ هیجانات انتخاباتی به جامعه به لطائف‌الحیل  از قاطبه ملت برای جماعتی رای اعتماد و مجوز ورود به پارلمان را بگیریم و در فردای تاسیس پارلمانی با چنان راندمانی متقاضی طرح‌کاد و آموزش حین خدمت و کلاس اکابر اقتصاد برای آن نووکیلان فاقد صلاحیت و تخصص کارشناسی شویم.

وی تصریح می‌کند: چنین نمایندگانی محصول نگاه فله‌ای به رأی و آن سیاستی است که به اقبال کورکورانه به یک لیست برای رأی نیاوردن آن یکی فهرست تشویق می‌کند و در فردای کامیابی ترفندشان چنین توفیقی را توسعه‌یافتگی سیاسی می‌نامند! و آنک که آن «عروس تعریفی» روی دست‌شان می‌ماند به صرافت بی‌صلاحیتی کارشناسی نمایندگان و لزوم برگزاری کلاس اکابر اقتصاد برای آن تافته‌گان جدا بافته می‌افتند!

آنچه داریوش سجادی از قلم انداخته، پیشرفت فکری شخص عباس عبدی است چه اینکه  نامبرده و هم‌قطاران وی در مجلس ششم مدعی بودند چون شعارهای ما سیاسی بوده بنابراین بهبود معیشت را از ما مطالبه نکنید و اینکه «جناح مقابل به دنبال به صف کردن لشکر قابلمه به دستها علیه اصلاح‌طلبان است»!

پاسخ عضو خبرگان به روزنامه شرق درباره انتخاب رئیس خبرگان

یک عضو مجلس خبرگان انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست این مجلس را طبیعی دانست.

سیدهاشم بطحایی در پاسخ روزنامه زنجیره‌ای شرق که مدعی تغییر آن هم از زبان مردم شده بود گفت: چه تغییری؟

بالاخره انتخاباتی شد و منتخبانی انتخاب شدند و مجلسی تشکیل شد. برای ریاست مجلس خبرگان، بعضی داوطلب شدند و بعضی‌ها هم سکوت کردند. خب خیلی‌ها پیشنهاد کردند آقای هاشمی داوطلب شود. آقای جنتی در نهایت داوطلب شد. به نظر من روند به طور طبیعی پیش رفت. من تغییری را لمس نکردم.

وی در پاسخ این سؤال که آیا در خبرگان، لابی هم انجام می‌شود؟ مثلا کسی توصیه‌ای داشته باشد یا بگوید فلانی رأی به فلان شخصیت می‌دهد؟ چنین لابی‌هایی موقع رأی‌گیری انجام می‌شود؟ می‌گوید: تا آنجایی که چشم، گوش و هوش ما در جریان بود و روشن هم بود، با چنین چیزی برخورد نداشتم! به نظر می‌آید داخل غیر از برداشت خارج است. داخل مجلس چنین جوی در کار نبود. خیلی طبیعی همه داوطلب می شوند. مثلا به من هم پیشنهاد شد که گفتم من فعلا نوپا هستم و بار اولم است که در این مجلس قدم گذاشته‌ام. بنابراین نه، چنین چیزی ندیدم.

وی درباره انتخاب رئیس‌ مجلس خبرگان گفت:  قضیه به طور طبیعی بود و رأی‌گیری انجام شد. یکی از مجالسی بود که هیچ برخوردی، حتی برخورد لفظی به وجود نیامد. انتخابات آن بسیار محترمانه، وزین و بی‌سر و صدا و در کمال آرامش برگزار شد. پس معلوم می‌شود لابی در کار نبود. اگر بود بالاخره من هم عضوی از اعضا بودم و صدایم بلند می‌شد که چرا ریاست‌بازی می‌کنید.


شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است/ کدام نامزد امریکا برای ایران بهتر است/ تحقیر جدید اصلاح‌طلبان برای منتخبان لیست امیدخراسان

 مراقب تاسیس شرکت توسط مدیران دولتی باشید


بر اساس ابلاغیه جدید یک نهاد نظارتی به تعدادی از دستگاه های اجرایی، تاکید شده است که حسب وصول گزارش هایی  مبنی بر سهامداری و عضویت برخی مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی در شرکت های خصوصی، مسئولان مربوطه باید نسبت به نظارت و برخورد با موضوعاتی چون قانون منع مداخله کارمندان در معاملات دولتی و کشوری، انتخاب نکردن نام هایی که بیانگر ارتباط با واحدهای تابعه آن دستگاه دولتی باشد و ممنوعیت استفاده از عنوان سازمانی روی تابلو، سربرگ و تبلیغات شرکت های مذکور، دقت لازم را مبذول کنند.

دستور دولت به رحمانی فضلی درباره توسعه سریع مترو

بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد اجرایی به رحمانی فضلی، وزارت کشور موظف شده است با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و نظر به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در موضوع هدفمندسازی یارانه ها، نسبت به تهیه تعداد مناسبی واگن مترو برای استفاده در تهران و سایر کلان شهرهایی که از این سیستم استفاده می کنند، طی سال 1395 اقدام و نتیجه اقدامات انجام شده را به دولت اعلام کند.


شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است/ کدام نامزد امریکا برای ایران بهتر است/ تحقیر جدید اصلاح‌طلبان برای منتخبان لیست امیدجمهوری اسلامی

بازداشت بازیگر زن در پارتی کرج

* 12 دختر و 17 پسر در شب 15 خرداد (جمعه‌ شب) در کرج در یک پارتی شبانه دستگیر شدند. یک بازیگر مشهور در این مجلس رقص و پایکوبی در میان بازداشت‌شدگان است. به گزارش انتخاب، ماموران انتظامی با ورود به یک ویلا در باغ‌های استان البرز این 29 دختر و پسر را دستگیر کردند که خانم «ک» بازیگر مشهور تلویزیون و سینما و یک مرد غیرایرانی هم در میان آنها بودند. در این ویلا مقادیری مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز کشف شد.

رشد 27 درصدی مرگ با قرص برنج

پزشکی قانونی استان تهران از افزایش 27 درصدی مرگ بر اثر مصرف و مسمومیت با قرص برنج در فروردین امسال (1395) خبر داد. به گزارش روز نو، در فروردین سالجاری، 15 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که این شمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1394) که تعداد فوت بر اثر مسمومیت با قرص برنج 4 نفر اعلام شده بود 5/27 درصد افزایش یافته است. از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در فروردین ماه امسال 9 مرد و 6 زن بودند.

جستجوی خانه به خانه داعش برای جمع‌آوری تلفن‌های همراه

* در ادامه پیشروی‌های ارتش عراق، گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از فاش‌شدن اطلاعاتش، دارندگان تلفن همراه را در فلوجه مجازات می‌کند. یک منبع مطلع با اعلام این خبر گفت: «عناصر داعش تمام منازل را تفتیش و گوشی‌های تلفن همراه را جمع‌آوری می‌کنند. آنها همچنین اعلام کردند کسی که با خود گوشی حمل کند به 40 ضربه شلاق محکوم می‌شود.» به گفته این منبع، هراس سرکردگان داعش از نفوذ اطلاعاتی منابع امنیتی ارتش عراق به وسیله تلفن‌های هوشمند، علت این تصمیم است. سرکردگان داعش در اقدامی دیگر، از عناصر خود و مردم شهر خواستند گیرنده‌های ماهواره‌ای را نابود کنند.

شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است

* موفقیت ارتش عراق در پاکسازی شهر فلوجه و حومه آن از تروریست‌های داعشی صدای اعتراض خالد آل سعود، یکی از شاهزادگان سعودی را در آورد. خالد، در پیام توییتری، نوشت: «بسیار خلاصه بگویم؛ برخلاف ادعای مطرح شده،‌ آنچه در فلوجه می‌گذرد، جنگ با اسلام است نه ریشه کن کردن داعش.»

مجری الجزیره برای"داعش فلوجه" آرزوی موفقیت کرد!

احمد منصور، مجری شبکه الجزیره، در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: «نبرد فلوجه یک دروغ است. این نبرد علیه شهر قهرمان فلوجه و مردم پایدار آنست که در سال 2004، در دو نبرد، عظمت آمریکا را درهم شکستند.»

 به گزارش العالم، منصور، در ادامه پیام خود، برای داعش در فلوجه آرزوی موفقیت کرده و گفته است: «به خواست خدا این بار نیز فلوجه نیروهای مورد حمایت ایران را شکست خواهد داد.» احمد منصور درحالی عناصر داعش در فلوجه را «مردم قهرمان فلوجه» می‌نامد و از مقاومت سال 1383 آنان در برابر آمریکا تمجید می‌کند، که در آن سال هم عناصر القاعده و سلفیان افراط‌گرا در فلوجه با نیروهای آمریکایی می‌جنگیدند نه مردم عادی شهر. احمد منصور مجری مشهور شبکه الجزیره، یکی از گردانندگان اصلی این شبکه و از طرفداران سرسخت اخوان‌المسلمین و جریانات افراط‌گرای مسلح است.


شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است/ کدام نامزد امریکا برای ایران بهتر است/ تحقیر جدید اصلاح‌طلبان برای منتخبان لیست امیدآرمان

پيشنهاد مركز پژوهش‌ها به عارف


نماينده مردم تهران در مجلس گفت: رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس به عارف هم پيشنهاد شده كه البته او هنوز نظرش را در اين باره اعلام نكرده است. سهيلا جلودارزاده در پاسخ به اين پرسش كه آيا اعضاي كميسيون‌هاي مجلس دهم انتخاب شده‌اند، گفت كه فعلا روساي آن تثبيت شده است.

نماينده مردم تهران در دهمين دوره مجلس با اشاره به فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر بدعهدي آمريكايي‌ها، اظهاركرد: مقابل اين بدعهدي بايد ايستاد و دولت براساس تعهدنامه في‌مابين مطالبات نظام را طلب كند.

پيام تسليت آیت‌ا... هاشمي براي درگذشت مادر فلاح‌زاده

در پي درگذشت مادر خانواده فلاح زاده، آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني پيام تسليتي صادر كردند. متن پيام بدين شرح است: «انا... و انااليه راجعون» بيت معزز و گرامي فلاح‌زاده خبر درگذشت والده‌ مكرمه، بانوي وارسته و‌ام الشهيد بزرگوار، موجب تاسف و تالم خاطر گرديد.

مصيبت وارده را به همسر محترم ايشان حاج حسن فلاح‌زاده و اخوان گرامي و ساير بستگان محترم تسليت مي‌گويم. از درگاه احديت براي آن فقيده سعيده رحمت واسعه و براي ساير بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم و اميدوارم اين بانوي بزرگوار با فرزند شهيد والامقام خود حجت‌الاسلام محمدباقر فلاح‌زاده محشور شود.

احترام به خاندان بزرگوار امام يكي از وظايف ماست

صفحه اينستاگرام حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني با انتشار عكسي مربوط به مراسم روز ۱۴ خرداد، جملاتي از سخنان وي در شب رحلت امام را منتشر كرد و نوشت: «يكي از وظايفي كه در برابر آن همه ايثار و فداكاري امام بردوش داريم، حفاظت از ميراث امام و احترام به خاندان بزرگوار ايشان است. خوشحاليم كه در جمع و جامعه ما، يادگار آن امام بزرگوار، برادر عزيزم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني حضور دارد كه او يكي از سرمايه‌هاي بزرگ براي حوزه علميه قم و سرمايه فكري و سياسي براي نظام جمهوري اسلامي ايران است».

قضات كمتر از مجازات حبس استفاده كنند

معاون فرهنگي قوه قضائيه بر ضرورت بازنگري در برخي قوانين تاكيد كرد و گفت: قضات كمتر از مجازات حبس در صدور احكام استفاده كنند. حجت‌الاسلام والمسلمين هادي صادقي وي با اشاره به لزوم وجود زندان در همه جوامع دنيا گفت: آنچه كه مدنظر رهبر انقلاب بوده است از يك سو ناظر بر اصلاح قوانين قضائي و از سوي ديگر ظرفيت‌هاي مديريتي است.

 صادقي بر ضرورت بازنگري در برخي قوانين تاكيد كرد و گفت: قضات ما بايد از ظرفيت‌هاي حبس زدا در قوانين استفاده نمايند و از استفاده از مجازات حبس حدالامكان دوري كنند. معاون فرهنگي قوه قضائيه افزود: حتي در استفاده از مجازات حبس نيز قضات مي‌توانند از محكوميت‌هاي حداقلي استفاده كنند تا آسيب‌هاي كمتري متوجه خانواده زندانيان بشود. صادقي افزود: وجه ديگر فرمايشات رهبري ناظر به زندان و برنامه‌هاي اصلاحي آن است كه بايد از همه ظرفيت‌هاي اصلاحي و تربيتي استفاده نمود.

دفاع پدافند هوايي از ۳۷۰۰ نقطه حساس

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) گفت: دكترين دفاعي پدافند هوايي مبتني بر تهديد ۳۶۰ درجه‌اي است و كليه سامانه‌هاي توپخانه‌اي، راداري، موشكي، شنود الكترونيكي و ديده‌باني ما بايد از يكديگر مطلع باشند و به صورت يكپارچه عمل كنند تا يك دفاع منسجم و شبكه‌اي داشته باشيم.

 امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي اظهار داشت: تعداد نقاط حساس در كشور ما مشخص است و پدافند هوايي از ۳۷۰۰ نقطه حساس و حياتي دفاع مي‌كند و اين ۳۷۰۰ نقطه در داخل و فراي مرزهاي كشور تحت پوشش پدافند هوايي قرار دارند.

 فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) گفت: دكترين دفاعي پدافند هوايي مبتني بر تهديد ۳۶۰درجه‌اي است و كليه سامانه‌هاي توپخانه‌اي، راداري، موشكي، شنود الكترونيكي و ديده‌باني ما بايد از يكديگر مطلع باشند و به صورت يكپارچه عمل كنند تا يك دفاع منسجم و شبكه‌اي داشته باشيم.

دعوت ظريف به خويشتنداري در موضوع قره‌باغ

وزراي خارجه جمهوري اسلامي ايران و ارمنستان راه‌هاي گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي را مورد تبادل نظر قرار دادند. محمدجواد ظريف در ديدار با ادوارد نعلبنديان همتاي ارمني خود با اشاره به سوابق مناسبات دو كشور اظهار داشت: روابط تهران و ايروان همواره دوستانه و متين بوده است و مراودات و سفر هيات‌هاي مختلف دو كشور در جريان بوده است و ما اميدواريم رايزني‌هاي مستمر در جهت توسعه مناسبات دو كشور و صلح و توسعه و رفاه منطقه كمك كند.

وزير امور خارجه كشورمان با ارزيابي مراودات دوكشور در زمينه مجامع بين‌الملل خاطرنشان كرد: همكاري‌هاي دو كشور در بخش مجامع بين‌الملل مي‌تواند گسترش يابد و ما در بحران اخير قره‌باغ، طرفين را به خويشتنداري توصيه مي‌كنيم و آمادگي داريم در جهت برقراري صلح و امنيت در منطقه هرگونه تلاش را به عمل آوريم.

تكذيب نامه محرمانه موگريني به ظريف

در حالي كه برخي رسانه‌ها از ارسال نامه محرمانه موگريني به ظريف خبر مي‌دهند، يك مقام در وزارت امور خارجه ارسال چنين نامه‌اي را تكذيب كرد. اين مقام وزارت خارجه كشورمان در اين رابطه گفت: ما به‌سختي در حال كار كردن با تمامي بانك‌هاي اروپايي و بخش‌هاي مالي اروپايي هستيم تا در وهله اول براي آنها تشريح كنيم كه وضعيت تغيير كرده است.

 از ۱۶ ژانويه تمامي تحريم‌هايي كه مرتبط با موضوع هسته‌اي بوده برداشته شده است، بنابراين بانك‌ها و بخش‌هاي مالي در اروپا كاملاً با وضعيت كاملاً متفاوتي مواجه هستند. او افزود: ما اطلاعات كاملي را درباره شرايطي كه تغيير كرده است در اختيار آنها گذاشته‌ايم.

ممكن است بانك‌هاي بزرگ اندكي به زمان بيشتري براي هضم وضعيت جديد و تطبيق با آن نياز داشته باشند، اما بانك‌هاي كوچك از همين هفته‌ها شروع به آمدن به ايران كرده‌اند، بسياري ديگر نيز در حال آمدن هستند، و بسياري از آنها با تعهدات و تعاملات جديد اروپايي‌ها در تجارت با ايران همراهي مي‌كنند، زيرا به‌خوبي مي‌دانيم كه اين امر اهميتي كليدي دارد.


شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است/ کدام نامزد امریکا برای ایران بهتر است/ تحقیر جدید اصلاح‌طلبان برای منتخبان لیست امیدایران

رسیدگی به پرونده «زنجانی» در دیوان عالی کشور

وکیل‌ مدافع بابک زنجانی متهم نفتی از تعیین شعبه دیوان عالی کشور جهت رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد و گفت: « پس از مراجعات متعدد به دیوان عالی کشور اعلام شد که پرونده  برای رسیدگی  در دیوان عالی کشور،تعیین شعبه شده و قضات در حال رسیدگی پرونده  هستند.»

 به گزارش ایسنا، رسول کوهپایه‌زاده افزود: «البته به من نیز گفته شد،شعبه رسیدگی کننده، محرمانه است و کسی از آن مطلع نیست و نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم، تا قضات فارغ از حواشی و جو سنگین رسانه‌ای و سیاسی در آرامش به کار قضایی خود بپردازند.»

تکذیب نامه موگرینی به ظریف

سخنگوی وزارت خارجه با واکنش به یک خبرسازی جدید علیه برجام، خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر نامه فدریکا موگرینی به محمدجواد ظریف در ارتباط با برجام را تکذیب کرد.

 به گزارش ایسنا، حسین جابری‌انصاری افزود:‌ «متأسفانه برخی از سیاستمداران و رسانه‌ها در ایران به درجه‌ای از انحطاط رسیده‌اند که با انتشار اخبار جعلی در حکم راهنما برای بیگانگان در نحوه تعامل با دولت ایران ایفای نقش می‌کنند».

بر اساس این گزارش در روزهای اخیر برخی از سایت‌های خبری مدعی شده بودند که موگرینی یک ماه پیش در نامه‌ای به ظریف اعلام کرده است، ما به همه تعهدات‌مان طبق برجام عمل کردیم و اگر هنوز برای شما مشکلی در حوزه مالی و بانکی باقی‌مانده جزو تعهدات ما در برجام نبوده و اگر ایران خواهان کاهش بیشتر تحریم‌ها است باید امتیازات بیشتری بدهد.

هافینگتون پست: کدام نامزد امریکا برای ایران بهتر است

نشریه امریکایی هافینگتون پست با طرح این سؤال که هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ کدام یک برای ایران گزینه بهتری است، نوشت: « برای ایران اولین مسأله مورد بررسی نگاه نامزدها به توافق هسته‌ای است. ادامه اجرای توافق هسته‌ای منجر به واریز میلیاردها دلار به خزانه ایران، افزایش فروش نفت، پیوستن مجدد به جامعه بین‌المللی و اتصال به سیستم مالی جهانی می‌شود، که به ایران اجازه می‌دهد قدرت سخت و نرم خود در منطقه را به شکلی مؤثرتر، آسان تر و آزادانه تر اعمال کند.»

به گزارش انتخاب در ادامه این گزارش آمده است: « هیلاری کلینتون از جمله موافقان توافق هسته‌ای است. او در مصاحبه اش با شبکه MSNBC در این باره می‌گوید: من 18 ماه را صرف کنار هم گذاشتن تحریم هایی علیه ایران کردم تا آنها را وادار به حضور پشت میز مذاکره کنم. احتمال آنکه او برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش زیادی کند، بیشتر است.» این نشریه امریکایی در ادامه با اشاره به مواضع ضد برجامی ترامپ، نوشته است: «از نظر دولت ایران رئیس جمهوری در امریکا مطلوب است که سیاست هایی مشابه اوباما را دنبال کند. هرچند کلینتون نسبت به اوباما رویکرد جنگ طلبانه تری دارد، تقریباً هیچ انحرافی نسبت به سیاست خارجی و خاورمیانه اوباما نداشته است.»

انتقاد اسرائیل از سفر شهردار وین به ایران

نشریه جروزالم پست نوشت: «تلیا لادور- فرشر» دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی در اتریش، در پیامی توئیتری نسبت به سفر شهردار وین به ایران واکنش نشان داد. به گزارش «انتخاب» او در پیام خود نوشت: «ظاهرا برای این سیاستمدار عالیرتبه اتریشی که از ایران دیدار کرد ، اسرائیل مسأله بااهمیتی نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • reza ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    رئیس جمهور آمریکا هر کسی که باشد اولویت اولش مقابله با ایران است پس چه فرقی می کند کی باشه؟آمریکایی ها از خود اختیاری ندارند.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    این بخش عالی مشرق فونتت رو درست کن
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    درود بر کیهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس