کد خبر 585483
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

جنبش های فلسطینی "حماس" و "جهاد اسلامی" با "طرح فرانسه" برای به اصطلاح حل مساله فلسطین مخالفت کرده و آن را طرحی برای حذف این مساله دانستند.

به گزارش مشرق به نقل از "مرکز اطلاع رسانی فلسطین"، حماس و جهاد اسلامی با انتشار بیانیه ای، گفت وگوی همه جانبه فلسطینی برای سامان دادن به اوضاع داخلی در سرزمین فلسطین را خواستار شدند.

در این بیانیه همچنین پایان اختلاف فلسطینی، تقویت وحدت ملی، ترسیم راهبرد ملی واحد برای مقابله با اشغالگری صهیونیست، احیای هماهنگی میان تمام گروه های مقاومت فلسطینی در داخل و خارج سرزمین های اشغالی برای حفظ آرمان فلسطین در برابر طرح های سازشکارانه برای حذف مساله فلسطین که آخرین آن طرح فرانسه است را خواستار شدند.    

در این راستا "موسی ابو مرزوق" معاون رییس دفتر سیاسی حماس روز گذشته (یک شنبه) در بیروت در راس یک هیات با دکتر "رمضان عبدالله شلح" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد.

در این دیدار که "زیاد نخاله" معاون دکتر رمضان و شماری از رهبران جهاد اسلامی نیز شرکت داشتند، طرفین به بحث درباره آخرین تحولات مساله فلسطین به ویژه موضوع آشتی ملی، انتفاضه قدس، راهکارهای رفع محاصره غزه، طرح های سازشکارانه و نقش امت عربی و اسلامی در زمینه حمایت از آرمان فلسطین پرداختند.    

پاریس پایتخت فرانسه روز سوم ژوئن 2016 (14 خرداد 1395) میزبان اجلاس بین المللی با شرکت 30 کشور و سازمان بین المللی برای بررسی طرح فرانسه جهت شروع دوباره روند به اصطلاح سازش فلسطینی - صهیونیستی و همچنین امکان برگزاری کنفرانس بین المللی در این رابطه قبل از پایان سال 2016 میلادی بود. 

فرانسه با درخواست از جامعه جهانی برای رویکرد دوباره به منازعه "فلسطینی - اسراییلی"بر لزوم اهمیت دادن به تحولات بزرگ در منطقه در روند سازش را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد که راهکار تشکیل دو کشور "اسراییلی - فلسطینی" در معرض خطر قرار دارد.    

در این اجلاس که تشکیلات فلسطین به رهبری "محمود عباس" و رژیم صهیونیستی در آن شرکت نداشتند، مقاماتی از عربستان سعودی، مصر، اردن، مغرب و اتحادیه عرب شرکت کردند.

در این نشست "عادل جبیر" وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که "طرح صلح عربی" دارای تمام عناصر تحقق صلح در خاورمیانه بوده و مدعی شد که این طرح بهترین فرصت برای صلح است.

طرح صلح عربی با پیشنهاد عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی در سال 2002 در اجلاس سران عرب در بیروت به تصویب رسید که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در برابر تحقق صلح فراگیر در خاورمیانه بخشی از آن است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس