سامر تنها بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال آلمان است که در هر دو آلمان شرقی و غربی بازی کرده‌است. او علاوه بر ۵۱ بازی ملی که برای آلمان انجام داده. ۲۳ بازی ملی نیز برای آلمان شرقی انجام داده و ۶ گل نیز به ثمر رسانده‌است.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرقبر اساس اعلام سایت یوفا که سایت رسمی مسابقات جام ملتهای اروپا نیز محسوب می شود، در 14 دوره گذشته این مسابقات 14 بازیکن به عنوان ستاره هر دوره معرفی شده اند.

تا آغاز مسابقات یورو 2016 به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در دومین بخش با ستاره جام 1964 که در اسپانیا برگزار شد آشنا شوید:

1996: ماتیاس سامر Matthias Sammer

1996 - ماتیاس سامر Matthias Sammer

سامر، برای مردم آلمان، نماد آلمان شرقی است که پس از فروپاشی مرزبندی آن دوران، به ستاره فوتبال آلمان نیز تبدیل شد.

دوازدهم سپتامبر 1990 به روزى تاريخى در فوتبال آلمان تبديل شد، نه به دليل درخشش ماتياس سامر در جریان پيروزى دو بر صفر آلمان شرقى مقابل بلژيك و ثبت دو گل زده، بلكه به دليل رقم خوردن آخرين ديدار آلمان شرقى يا جمهورى دموكراتيك آلمان و تشکیل تیم ملی فوتبال آلمان با مرز کلی و تازه.

سامر تنها بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال آلمان است که در هر دو آلمان شرقی و غربی بازی کرده‌ است. او علاوه بر ۵۱ بازی ملی که برای آلمان انجام داده است. ۲۳ بازی ملی نیز برای آلمان شرقی انجام داده و ۶ گل نیز به ثمر رسانده‌است.

در سال 1992 به اينترمیلان ايتاليا ملحق شد اما با وجود كسب عنوان قهرمانى سرى A با اين تيم، هرگز در ايتاليا دوران خوشى نداشت و بار ديگر به بوندس‌ليگا و اين بار به دورتموند بازگشت.

1996: ماتیاس سامر Matthias Sammer

مصدوميت بسيار شديد از ناحيه زانو تنها عامل توقف دوران درخشان فوتبال او بود، به طورى كه به دليل عفونت، حتى قطع پا نيز او را تهديد کرد. براى چهار فصل هدايت دورتموند را به عنوان سرمربى بر عهده گرفت و توانست اين تيم را در سال 2002 به قهرمانى در بوندس‌ليگا برساند.

1996: ماتیاس سامر Matthias Sammer

سامر آلمان را تا قهرمانی در آن جام که برابر جمهوری چک به دست آمد هدایت کرد و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. او سپس توپ طلای فوتبال را هم برد تا پس از فرانس بکن بائر که در سال ۷۶ این افتخار را به دست آورد، به عنوان مدافعی دیگر، این جایزه را به خود اختصاص دهد.

1996: ماتیاس سامر Matthias Sammer

سامر نقش مهمی در یورو ۹۲ هم ایفا کرد هر چند که آلمان در فینال به دانمارک باخت. سامر دو بار به همراه آلمان در جام ملتهای اروپا شرکت کرد و هر دوبار با این تیم به فینال رسید. در یورو ۹۶ خط دفاعی آلمان همان خط دفاعی قدرتمند بروسیا دورتموند بود. اشتفان رویتر– یورگن کولر و ماتیاس سامر بازیکنان خط دفاعی آلمان در یورو ۹۶ بودند و از ارکان مهم قهرمانی آلمان در این جام محسوب می‌شدند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    همراه باتیم دینامودرسدن سال65ایران هم امدجهت بازی تدارکاتی باپرسپولیس واستقلال وتیم ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس