کد خبر 583317
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹

هروبش که لقب هیولا داشت بسیار دیر پدیده شد ولی در فینال با ضربه سر محکم همیشگی‌اش گل برتری را زد. این بهترین لحظه دوران ورزشی او بوده است.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرقبر اساس اعلام سایت یوفا که سایت رسمی مسابقات جام ملتهای اروپا نیز محسوب می شود، در 14 دوره گذشته این مسابقات 14 بازیکن به عنوان ستاره هر دوره معرفی شده اند.

تا آغاز مسابقات یورو 2016 به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در دومین بخش با ستاره جام 1964 که در اسپانیا برگزار شد آشنا شوید:

1980: هورست هروبش Horst Hrubesch

1980 - هورست هروبش Horst Hrubesch

جام ملت‌های اروپا سال ۱۹۸۰ در ایتالیا برگزار شد، مسابقه‌های این دوره در بازه زمانی ۱۱ ژوئن تا ۲۲ ژوئن ۱۹۸۰ کلید می‌خورد. برای اولین بار در این دوره از مسابقات هشت تیم شرکت داشتند و به دو گروه چهار تیمی تقسیم شدند و تیم‌های اول به فینال راه پیدا می‌کردند و تیم‌های دوم در یک مسابقه رودررو جایگاه سوم را تعیین می‌کردند. این برای اولین بار بود که تیم میزبان بدون شرکت در مقدماتی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کرد، اتفاقی که سالها بود در جام جهانی رخ می‌داد.

1980: هورست هروبش Horst Hrubesch

آلمانی‌ها برای سومین بار پیاپی به فینال رسیدند. مردان یوپ دروال دومین قهرمانی خود را کسب کردند که با الهام گرفتن از دید و سرعت برند شوستر به دست آمد.

هورست هروبش هم به شکلی شگفت‌انگیز قهرمان آلمانی‌ها شد. شوستر روی حرکتی قطری با کلاوس آلوفس پاس‌هایی را رد و بدل کرد و سپس توپ را با پاس چیپ مقابل پای هروبش انداخت و او که تنها به ضربات سرش مشهور بود با شوت در دقیقه ۱۰ گل زد. هانسی مولر یک موقعیت خوب را از دست داد و ژان ماری فاف دروازه‌بان بلژیک ضربات آلوفس و شوستر را مهار کرد. بلژیک سعی کرد به بازی برگردد و ضربه رنه فان‌دریکن را هارالد شوماخر به خوبی دفع کرد. سپس فرانسوا فان‌درالست با خطای اولی اشتلیکه متوقف شد و این پنالتی را فان‌دریکن در دقیقه ۷۵ به گل تبدیل کرد. آلمان غربی در اواخر بازی به گل دوم رسید. فاف روی کرنر اشتباه کرد و هروبش با ضربه سر گل دوم را زد. این دومین گل ملی او بود. و در نهایت آلمان غربی که هانس پیتر بریگل را به دلیل مصدومیت در اواسط بازی از دست داد توانست قهرمان شود.

1980: هورست هروبش Horst Hrubesch

هروبش که لقب هیولا داشت بسیار دیر پدیده شد ولی در فینال با ضربه سر محکم همیشگی‌اش گل برتری را زد. این بهترین لحظه دوران ورزشی او بوده است. او از سال ۱۹۸۰ میلادی عضو تیم ملی فوتبال آلمان بوده‌است. وی در ۲۱ بازی ملی حضور داشته است و آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۸۲ میلادی انجام داد. هورست هروبش در بازی‌های ملی‌اش ۶ گل به ثمر رساند.

تقریبا یک سال از روزی که هروبش سرمربی رسمی تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان شد می‌گذرد، او در سنین بالا و دوران پیش‌کسوتی هم برای فوتبال کشورش مفید و فعال بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس