اینیستا سریع و تکنیکی است و در بازی خوانی بسیار مهارت دارد. او بازی در خط هافبک را از تیم دوم بارسا شروع کرد، اما در زمان حضورش در تیم اصلی وظایف تهاجمی بیشتری داشته است.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرقبر اساس اعلام سایت یوفا که سایت رسمی مسابقات جام ملتهای اروپا نیز محسوب می شود، در 14 دوره گذشته این مسابقات 14 بازیکن به عنوان ستاره هر دوره معرفی شده اند.

تا آغاز مسابقات یورو 2016 به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در دومین بخش با ستاره جام 1964 که در اسپانیا برگزار شد آشنا شوید:


2012 - آندرس اینیستا Andrés Iniesta
آندرس اینیستا لوخان ستاره ای که دست بردار افتخار و حضور درخشان نیست و همچنان به عنوان برگ برنده تیم دل بوسکه سرگرم تجربه شکوه و عظمت در فوتبال است.

در ۱۱می ۱۹۸۴ در روستایی کوچک به نام فوئنتیلبیا، واقع در استان آلباسته در اسپانیا به دنیا آمد، او البته هرگز به آلباسته وفادار نبود و می توان او را نیز در کنار سایر بزرگان فوتبال کاتالونیا یک بارسلونایی اصیل و وفادار و متعصب دانست.

در سال ۲۰۰۷ با خروج لودویک ژولی از بارسلونا پیراهن شماره ۸ کاتالونیا به اینیستا که با شماره ۲۴ بازی می کرد رسید.

پیش از اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در سال ۲۰۰۶ میلادی، اینیستا در تیم‌های زیر ۱۶سال، زیر ۱۹سال و زیر ۲۱سال اسپانیا بازی کرده بود. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان فقط توانست یک بازی برای اسپانیا انجام دهد چرا که اسپانیا نتوانست به دور بعدی راه پیدا کند. وی در رقابت‌های مقدماتی و اصلی یورو ۲۰۰۸ برای اسپانیا بازی کرد و نقش بسزایی در قهرمانی این تیم داشت که در نهایت باعث شد اسم وی در فهرست تیم منتخب آن رقابت بزرگ رویت شود.

سریع و تکنیکی است و در بازی خوانی بسیار مهارت دارد. او بازی در خط هافبک را از تیم دوم بارسا شروع کرد، اما در زمان حضورش در تیم اصلی وظایف تهاجمی بیشتری دارد. ونگال از او در پشت سر مهاجم استفاده میکرد و رایکارد ، در مواقعی، نقش بیشتری در گوش راست به او می داد. توانایی بازی او در همه جای زمین، به همراه فروتنی و تواضع ذاتی او، باعث شده تا القابی مانند جادوگر و «سن آندرس» به او داده شود.

اینیستا موفق شد همراه با تیم ملی اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۱۲ شود و با دریافت جایزه بهترین بازیکن این مسابقات افتخاری به افتخارات خود اضافه کند.

افتخارات آندرس اینیستا

باشگاهی

قهرمانی در لالیگا اسپانیا : 7 بار

قهرمانی در جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) : 3 بار

قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا : 5 بار

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا : 4 بار

قهرمانی در سوپر کاپ اروپا : 2 بار

قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها : 2 بار

* تیم ملی

قهرمان جام جهانی 2010 : 1 بار

قهرمانی در جام ملت های اروپا : 2 بار

قهرمانی در جام ملت های اروپا زیر 19 سال : 1 بار

قهرمانی در جام ملت های اروپا زیر 17 سال : 1 بار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    واقعا این بشر فوق العادس
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    ممنون از مشرق بابت این ویژه نامه زیبای یورو 2016. کارتون فوق العادست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس