مولر در آن سال در اوج بود و کاری کرد که آلمان در قله فوتبال ملی اروپا آرام بگیرد. او فوق العاده بود و روزنامه‌های آلمان او را مرد فضایی می‌خواندند.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرقبر اساس اعلام سایت یوفا که سایت رسمی مسابقات جام ملتهای اروپا نیز محسوب می شود، در 14 دوره گذشته این مسابقات 14 بازیکن به عنوان ستاره هر دوره معرفی شده اند.

تا آغاز مسابقات یورو 2016 به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در دومین بخش با ستاره جام 1964 که در اسپانیا برگزار شد آشنا شوید:

1972: گرد مولر Gerd Müller

1972 - گرد مولر Gerd Müller

مهاجم افسانه‌ای تیم ملی فوتبال آلمان غربی در سال 1972 یک چهره بی رقیب و تمام حرفه‌ای بود که عملا هر کاری دلش می‌خواست در خط حمله انجام می‌داد.

چهارمین دوره مسابقات یورو در سال 1972 به میزبانی بلژیک برگزار گردید. پس از برگزاری دیدارهای مقدماتی، فقط 4 تیم مجوز حضور در مرحله نهایی مسابقات را کسب کردند. مرحله نهایی مسابقات با حضور چهار تیم بلژیک، آلمان غربی، مجارستان و شوروی از 14 ژوئن تا 18 ژوئن 1972 به میزبانی بلژیک برگزار شد. چهار استادیوم هیسل شهر بروکسل، امیل ورس شهر بروکسل، سلسین شهر لیژ و بوسویل شهر آنتورپ برای میزبانی مسابقات در نظر گرفته شده بود.

دیدار فینال این مسابقات در تاریخ 18 ژوئن 1972، در حضور 43437 نفر در استادیوم هیسل شهر بروکسل، بین دو تیم شوروی و آلمان غربی برگزار شد.

1972: گرد مولر Gerd Müller

در این دیدار و از همان ابتدا آلمان غربی فشار زیادی به خط دفاعی تیم شوروی وارد کرد که باعث شد در دقیقه 27 روی همکاری فرانس بکن باوئر، گرد مولر و گونتر نتزر، نتزر شوتی به سمت دروازه شوروی روانه کند که این توپ دفع شد و در بازگشت یوپ هاینکس به توپ رسید و او توپ را به گرد مولر پاس داد تا گلزن بزرگ ژرمن ها گل اول بازی را به ثمر برساند.

1972: گرد مولر Gerd Müller

هربرت ویمر (52) و گرد مولر (58) دو بار دیگر برای آلمان گلزنی کردند تا این تیم با نتیجه سه بر صفر مقتدرانه به اولین عنوان قهرمانی خود در اروپا دست یابد.

مولر در آن سال در اوج بود و کاری کرد که آلمان در قله فوتبال ملی اروپا آرام بگیرد. او فوق العاده بود و روزنامه‌های آلمان او را مرد فضایی می‌خواندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس