صدها معترض آمریکایی به سمت محل سخنرانی «دونالد ترامپ» در شهر «آلباکرکی» ایالت «نیومکزیکو» حمله کردند و اعتراضات با پرتاب سنگ و نارنجک و شلیک گلوله به خشونت کشیده شد.

 به گزارش مشرق، معترضان «دونالد ترامپ» نامزد بدون رقیب جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در محل سخنرانی وی در شهر «آلباکرکی» ایالت «نیومکزیکو» تجمع کردند.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که معترضان از مقابل نیروهای پلیس عبور کردند و به سمت درهای محل سخنرانی ترامپ حمله بردند.

پایگاه اینترنتی «کی آر کیو ای» گزارش کرد، برخی از معترضان سخنرانی ترامپ را قطع کردند ولی با اینحال ترامپ به سخنان خود ادامه داد و حتی خواستار بیرون کردن برخی از معترضان از محل سخنرانی خود شد.

 

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نیز گزارش کرد که این اعتراضات که سه‌شنبه شب به وقت محلی رخ داد بعد از آن به خشونت کشیده شد که گلوله‌ای به سمت پنجره محل سخنرانی ترامپ شلیک شد.

 

طبق این گزارش، به محض آنکه ترامپ تلاش داشت وارد محل سخنرانی خود شود، حدود یکصد معترض از سد مأموران پلیس عبر کردند و تلاش کردند به سمت پنجره سنگ پرتاب کنند.

 

برخی در خیابان آتش روشن کردند و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

دیلی میل گزارش کرد که بعد از آنکه ترامپ ساختمان را ترک کرد، صدای شلیک گلوله شنیده شد و گلوله‌ای به دیوار ساختمان برخورد کرد.

 

مأموران پلیس که سعی داشتند معترضان را محاصره کنند و معترضان نیز نارنجک‌هایی را به سمت خیابان پرتاب می‌کردند.

پلیس آلباکرکی، سالن اصلی مرکز گردهمایی هواداران ترامپ را مسدود کردند و تنها کارکنان ساختمان و نیروهای امنیتی و خبرنگاران حضور داشتند.

معترضان علاوه بر آتش‌زدن اجسام، تی‌شرت‌های آتش زده شده را به سمت پلیس پرتاب کردند و پلیس نیز قوطی‌های دودزا و اسپری فلفل به سمت آنها پرتاب کردند تا آنها را متفرق کنند.

در حین سخنرانی ترامپ نیز برخی از معترضان با فریادهای خود، سخنان ترامپ را مختل می‌کردند و در مقابل تلاش مأموران پلیس برای بیرون راندن آنها از محل سخنرانی مقاومت می‌کردند.

در پرچم‌هایی که معترضان به دست گرفته بودند شعارهایی همچون «ترامپ، فاشیست است» و «ما به اندازه کافی شنیده‌ایم» به چشم می‌خورد.

ترامپ نیز از پاسخ‌های تند همیشگی خود در مقابل معترضان استفاده می‌کرد و از مأموران امنیتی می‌خواست که معترضان را از سالن بیرون کنند و اعتراضات آنها را با گفتن «به خانه نزد مادرانتان بروید» به تمسخر می‌گرفت.

او در پاسخ به یکی از معترضان گفت: «این بچه چند سالش است؟» و خودش در پاسخ گفت: «هنوز پوشک می‌پوشد».

{$sepehr_album_40581}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس