کد خبر 581082
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

دو جنگجوی مسلح عضو گروه مسلح منطقه دربند در جمهوری داغستان روسیه - مرتبط با داعش - در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی روسیه کشته شدند.

 به گزارش مشرق، درگیری مسلحانه بامداد امروز (یکشنبه) در یک منطقه جنگلی نزدیک روستای رکل شهر دربند رخ داد و در جریان آن آن یک سرکرده جنگجویان منطقه به نام ابوالدین خانمحمداف و یک جنگجوی دیگر کشته شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: خان محمداف فرمانده گروهی از جنگجویان منطقه دربند بود که چند حمله تروریستی از جمله به مرکز پلیس منطقه «جمی کند» و نیز حمله به گروه گردشگران در قلعه باستانی نارین دربند را سازماندهی و اجرا کرده بود.

در درگیری امروز یک جنگجوی مسلح به دست نیروهای امنیتی کشته شد و جنگجوی دوم که می خواست فرار کند در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی به هدف قرار گرفت.

گروه جنگجویان منطقه دربند روسیه که با گروه تروریستی داعش ارتباط دارد، تاکنون مسئولیت برخی حملات تروریستی را برعهده گرفته است.

دهم دی ماه در قلعه باستانی نارین دربند به سوی گروهی تیراندازی شد که در جریان آن یک افسر سازمان امنیت فدرال روسیه کشته و 10 نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و در بیانیه ای که در یک تارنمای نزدیک به خود منتشر کرد، نوشت: توانستیم به گروهی از افسران سازمان امنیت فدرال روسیه حمله کنیم.

جمهوری داغستان در ماه های اخیر نسبتا ناآرام بوده و هر چند گاه در این منطقه درگیری ها و تیراندازی هایی رخ می دهد که بر اثر آن شماری از جنگجویان، مقام ها و نیروهای دولتی و حتی غیرنظامیان کشته می شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس