کد خبر 580065
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

در حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در موصل، تعدادی از عناصر این گروه از جمله سه تن از سرکردگان مهم آنه به هلاکت رسیدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استیو وارن» سخنگوی ائتلاف ضد داعش با اعلام اینکه این ائتلاف طی 4 روز اخیر 20 حمله هوایی یا توپخانه‌ای در عراق صورت داده است، گفت: «ما بیش از 70 تن از عناصر داعش از جمله ماهر البیلاوی، فرمانده این گروه در فلوجه را کشتیم.»

وارن افزود: «هرچند کشته شدن البیلاوی باعث نخواهد شد که دشمن دست از جنگ بردارد ولی این ضربه‌ای محکم به داعش است و باعث می‌شود دیگر فرماندهان داعش در مواضع خود تجدید نظر کنند.»

عملیات آزادسازی فلوجه، بامداد دوشنبه با مشارکت 22 هزار نیرو از افراد ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و جنگجویان عشیره‌ای و با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش آغاز شده است.

فلوجه یکی از پایگاه‌های اصلی داعش محسوب می شود و نخستین شهری بود که در سال ژانویه سال 2014 به تصرف این گروه تروریستی در آمد.

فلوجه پس از موصل دومین شهر بزرگ در عراق محسوب می‌شود که همچنان در کنترل عناصر داعش است.

تونل 3 کیلومتری داعش نزدیک فلوجه

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق از کشف بزرگ‌ترین تونل داعش در نزدیک فلوجه خبر داد و تصریح کرد، عناصر داعش برای کاستن از تلفات خود از این تونل استفاده می‌کردند.

عدی الخدران، روز جمعه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریه‌نیوز» گفت: «نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای مردمی امروز در نزدیکی فلوجه بزرگ‌ترین تونل داعش به طول 3 کیلومتر را کشف کردند.

الخدران افزود: «نیروهای عراقی این تونل را به منظور جلوگیری از سوء استفاده تروریست‌های داعشی در حمله به یگان‌های نظامی تخریب کردند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس