کد خبر 592703
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

نیروهای امنیتی روسیه روز گذشته با حمله به یک ساختمان در شهر "مخاچ قلعه" امیر گروه تروریستی تکفیری داعش را به هلاکت رساندند.

گروه بین الملل مشرق- نیروهای امنیتی روسیه روز گذشته با حمله به یک ساختمان در شهر "مخاچ قلعه" امیر گروه تروریستی تکفیری داعش را به هلاکت رساندند.

هلاکت امیر داعش در داغستان روسیه+عکس

بنابر این گزارش، "غسان عبداللهوف آغا" امیر داعش در داغستان روسیه پس از سه ساعت درگیری با نیورهای امنیتی روسی به هلاکت رسیده است. وی چند ماه پیش در پی کشته شدن امیر سابق داعش در منطقه به این سمت منصوب شده بود. جمهوری داغِستان یکی از ۲۲ جمهوری خودمختار فدراسیون روسیه است که در سواحل غربی دریای خزر و در قسمت شرقی ناحیه قفقاز واقع شده است. مرکز و بزرگترین شهر آن مَخاچ‌قلعه نام دارد که در سواحل دریای خزر بنا شده است. پس از شهر مخاچ‌قلعه، شهر دربند مهمترین شهر این جمهوری به حساب می‌آید. داغستان دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بیشینه مردم داغستان از اقوام مختلف قفقازی هستند. 

هلاکت امیر داعش در داغستان روسیه+عکس

از دهه نود میلادی به این‌سو، داغستان در مقاطعی شاهد خیزش اسلام‌گراها، جدایی‌طلبان و هم‌چنین درگیری قومی بوده است. بیشتر خشونت‌های اخیر در داغستان توسط گروه جهادگرایان اسلامی موسوم به «جماعت شریعت» انجام شده که خواهان تأسیس یک امارت اسلامی در داغستان هستند. گروه‌های صوفی در داغستان هوادار ادامه حکومت سکولار در این منطقه هستند و این باعث وجود تنش میان آن‌ها و گروه‌های سلفی شده که چندی است در داغستان ریشه دوانده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس