کد خبر 584611
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

دفتر مطبوعاتی لشکر «201 سیلاب» ارتش در شرق افغانستان اعلام کرد که 30 عضو گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی این لشکر امروز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این اعضای داعش در عملیات «شاهین» ارتش درشهرستان «کوت» این استان براثر حملات هوایی کشته شدند.

در اطلاعیه افزوده شده است که 18 عضو گروه تروریستی داعش در عملیات نیروهای ارتش در شهرستان کوت و 12 تن از آنان در حملات هوایی در شهرستان «هسکه مینه» در منطقه «الیاس بابا» کشته شدند.

ارتش افغانستان در این اطلاعیه گفته است که در این عملیات به نیروهای افغان آسیبی نرسیده است.

نظامیان افغان و نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، برای سرکوب اعضای داعش حملات خود را بر مناطقی از استان ننگرهار متمرکز کرده اند، اما برخی منابع افغان تاکید دارند که اعضای این گروه تروریستی در برخی از استان های دیگر افغانستان نیز حضور دارند.

برخی از تحلیلگران افغان معتقدند که داعش در میان مردم افغانستان جایگاهی ندارد و تنها معدودی از سرخوردگان طالبان و نیز شورشیان مسلح برخی کشورهای عربی و آسیای میانه در افغانستان ؛ به این گروه پیوسته اند.

سال گذشته شماری از مقام های دولت وحدت ملی از سربازگیری گروه تروریستی داعش در استان های مختلف از جمله کابل پایتخت این کشور خبر دادند، اما منابع امنیتی تاکید کردند که تحرکات این گروه بشدت تحت نظر قرار دارد.

ژنرال «قدمشاه شهیم» فرمانده ارتش افغانستان گفته است که اعضای داعش در افغانستان مانند هر نقطه دیگر جهان به طور پراکنده وجود دارند، اما هرگز قادر به تصرف منطقه و ایجاد پایگاه برای خود نخواهند بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس