کد خبر 580911
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

شرکت هواپیمایی 'لوفت هانزا'ی آلمان اعلام کرد پروازهایش به ونزوئلا را از تاریخ 18 ژوئن (28 تیر) به دلیل مشکلات اقتصادی در این کشور به تعلیق در خواهد آورد.

 به گزارش مشرق، شبکه انگلیسی 'بی بی سی' گزارش داد، لوفت هانزا در بیانیه ای اعلام کرد «این شرکت مجبور است خدمات پروازی خود بین کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) و فرانکفورت، بزرگترین شهر ایالت هسن آلمان را به طور موقت متوقف کند.»

این شرکت همچنین اعلام کرده که کنترل ارزی در ونزوئلا، تبدیل درآمدهای این شرکت به دلار و انتقال پول به خارج را دشوار کرده است.

در بیانیه بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان از نظر درآمد، آمده است که تقاضای پروازهای بین المللی به ونزوئلا در سال 2015 میلادی و در سه ماه نخست سال جاری میلادی کاهش یافت.

این شرکت با این حال ابراز امیدواری کرده که خدماتش به ونزوئلا را در آینده نزدیک از سرگیرد.

اقتصاد ونزوئلا با کاهش شدید قیمت نفت به عنوان منبع اصلی درآمدی اش بشدت تنزل کرده است.

ونزوئلا با تورم بالا و کمبودهای شدید در بخش کالاهای اساسی مواجه بوده است.

نظام کنترل ارزی شدید نخست در سال 2003 توسط «هوگو چاوز» رئیس جمهوری وقت ونزوئلا اعمال شد.

دو سال پیش بار دیگر چنین محدودیت های ارزی افزایش یافت و برخی از شرکت های هواپیمایی را وادار کرد تا فعالیت خود را در این کشور کاهش دهند، چرا که برای بازگرداندن میلیاردها دلار از درآمدشان که به ارز محلی ونزوئلا موسوم به بولیوار نگهداری می شد، با مشکل مواجه شده بودند.

برخی از شرکت های هواپیمایی اکنون از مسافران می خواهند هزینه سفر خود را به دلار پرداخت کنند.

دولت ونزوئلا از سیاست های خود دفاع کرده و می گوید چنین سیاستی باید در اولویت قرار گیرد.

دولت کاراکاس همچنین اعلام کرده است که از ذخایر خارجی اش که در حال حاضر برای تامین نیازهای این کشور کافی نیست، برای پرداخت هزینه کالاهای اساسی همچون دارو و ماشین آلات صنعتی استفاده می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس