خبرنگار فرانکفورتر در اقدامی جالب با همسایگان بواتنگ در محله Grünwald مونیخ مصاحبه کرده که اغلب آنها، جرمی را «نرمال»، «سربه‌زیر» و «خواستنی» معرفی کرده‌اند. اما ظاهراً گالاند نظر دیگری دارد.

گروه ورزش مشرق - جرمی بواتنگ، این روزها به پدیده‌ای سیاسی در کشور ژرمن‌ها تبدیل شده است. سخنان الکساندر گالاند از سران حزب «جایگزینی برای آلمان» (AFD) در مورد این بازیکن بایرن‌مونیخ، حزب متبوعش را به عذرخواهی واداشت.

حزب تازه‌تأسیس و راست‌گرای ای‌اف‌دی که سیاست‌های ضدمهاجرتش موجب کسب رأی در انتخابات اخیر شد، حالا با چالش نشر سخنان گالاند در روزنامه فرانکفورتر روبرو شده است. به گزارش گاردین، او در مورد بازیکن قوی‌ترین باشگاه آلمان گفته بود «مردم او را به عنوان بازیکن فوتبال دوست دارند، اما هیچ کس نمی‌خواهد یک بواتنگ در همسایگی‌اش زندگی کند».

عذرخواهی حزب آلمانی از اظهارات نژادپرستانه علیه بازیکن بایرن‌مونیخ

گالاند:«من اصلاً او را نمی‌شناختم»

عذرخواهی حزب آلمانی از اظهارات نژادپرستانه علیه بازیکن بایرن‌مونیخ

جرمی آگیه‌نیم بواتنگ مدافع قدرتمند تیم ملی آلمان، یک مسیحی معتقد است که در سال 1988 میلادی از مادری آلمانی و پدری اهل غنا (غرب آفریقا) به دنیا آمده است. او از سال 2011 میلادی به بایرن‌مونیخ ملحق شد و اکنون به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان شناخته می‌شود.
رینهارد گریندل رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در اعتراض به سخنان عضو حزب ای‌اف‌دی، اقدام وی را «کاری واقعاً بی‌مزه» دانسته و نسبت به سوءاستفاده از محبوبیت بواتنگ برای اغراض سیاسی هشدار داد. احتمالاً یک روی سخن وی با ژولیا کلاکنر، عضو حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل بوده که در توئیت خود گفته بود «همسایگی بواتنگ بهتر از همسایگی با گالاند است. کار او همان الگوی همیشگی ای‌اف‌دی را یادآوری می‌کند: سوءاستفاده، تحریک و سپس تلاش برای نزدیک‌کردن دیگران به خود».

بندیکت هودس، مدافع سفیدپوست تیم ملی آلمان که در کنار بواتنگ در فینال جام جهانی 2014 میلادی، آرژانتین را شکست داد، در توئیت خود با بیان خود به نقد سخنان گالاند پرداخت:«اگر می‌خواهید عناوین قهرمانی را برای آلمان به دست آورید، به همسایگانی چون بواتنگ نیاز دارید».

گالاند در بیانیه‌ای با تأخیر اعلام کرده قصد توهین به بواتنگ را نداشته و اصلاً او را نمی‌شناخته است. اما پیش از او، فراک پتری رئیس حزب «جایگزینی برای آلمان» در توئیت خود نوشت:«جرمی بواتنگ بازیکن خوبی است که به درستی در تیم ملی آلمان جای گرفته. من منتظر تماشای بازی‌های یورو‌‌ هستم».

خبرنگار فرانکفورتر در اقدامی جالب با همسایگان بواتنگ در محله Grünwald مونیخ مصاحبه کرده که اغلب آنها، جرمی را «نرمال»، «سربه‌زیر» و «خواستنی» معرفی کرده‌اند.

عذرخواهی حزب آلمانی از اظهارات نژادپرستانه علیه بازیکن بایرن‌مونیخ
تصویر کودکی‌های بواتنگ هم برای جنبش‌های ضدمهاجرت قابل تحمل نیست

چندی پیش، جنبش ضدمهاجرت پگیدا نیز در اقدامی شتابزده نسبت به چاپ تصویر یک پسر سیاه‌پوست بر شکلات‌های Kinder اعتراض کرد. تصویر یادشده مربوط به دوران کودکی جرمی بواتنگ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس