در پنجمین دوره انتخابات خبرگان، بی بی سی همه اعتبار حرفه ای خود را برای کمپین رای منفی پای کار آورد تا انتخابات خبرگان به نفع هاشمی و جریان غیرانقلابی مهندسی شود.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

روایت "برادر محسن" از "خواهر طاهره"

درخواست برای عذرخواهی روحانی از مردم/ با شادی صدر چه باید کرد؛ چه نباید کرد؟/ اعتراف بی‌بی‌سی به شکست هاشمیکانال تلگرامی محسن رضایی گزیده‌ای از سخنرانی ایشان را در مراسم نکوداشت خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز منتشر کرده که با هم می‌خوانیم:

این بانوی مقاوم، با يك دست نجابت و حجاب داشت و با دست ديگر اسلحه! این هنر اسلام است، که چنین بانویی هم زندگی را اداره می کند و هم در عرصه مبارزه فعال بود.

هنر همیشه به تراوشات قلم و قلم مو نیست، گاهی به قدم است! چه قدم های زیبایی که تاریخی را تغییرداده است.

یکی از سه چهار نفری که بیشترین شکنجه ها را درزندان هاي شاه دیده ، خواهر دباغ است. مثل شهید رجایی و شهید محمد منتظری که شکنجه های بسیاری دیدند و مقاومت کردند.

شکنجه های بسیاری که این خانم محجبه تحمل کرد داستان سرایی نیست. واقعیت های زندگی قهرمانانه این اسوه ایثار است. انقلاب به برکت همین ایستادگی های امثال خانم دباغ رشد کرد.

همزمان با کودکی خواهر دباغ، خانم دیگری به نام سردار مریم از ايل بختياري در نجف آباد، اشغال ایران را دید و تاب نیاورد و لشکر تدارک دید و به روس ها وانگليس ها حمله کرد. این بانوان مبارز را باید شناخت.

صدها کتاب درباره جمیله بوپاشای الجزایر نوشته اند، اما درباره زنان مقاومی چون خانم دباغ و بی بی مریم در ایران کار ارزنده ای صورت نگرفته است.

نکته ای که مهم است این است که خانم دباغ هم حق فرزندانشان را و هم حق همسر را ادا کرد و هم حق جهاد و مبارزه را. این بی نظیر است.

جاذبه نهضت آزادي و جبهه ملي ها و گروهک های التقاطی در ابتدای انقلاب راه برخی را منحرف کرد، اما خواهر دباغ پشت سر امام حرکت کرد. مبارزه را همراه با حجاب انجام داد.

شجاعت خانم دباغ الان هم روحش را به عرصه های نبرد می کشاند و اگر جسمشان یاری می کرد، امروز در دفاع از حرم به سوریه می رفت.[1]

آقای روحانی از روایت مردم عذرخواهی کنید

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته بانکداری مجلس سنا، برخورداری ایران از منافع اقتصادی اجرای توافق هسته‌ای را به قطع آزمایش‌های موشکی مشروط کرد.

نامه روحانی در 28 دی 1394 به رهبر انقلاب

روحانی در بند 9 نامه تأکید کرد : «تحریم‌های اقتصادی و مالی مربوط به هسته‌ای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در حوزه‌های گوناگون همچون نقل‌وانتقالات مالی، فعالیت‌های بانکی، سوئیفت، سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه، اعتبارات صادراتی، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل، کشتیرانی، بنادر، تجارت طلا و سایر فلزات، خودرو، هواپیما برداشته شد و به این ترتیب زمینه لازم برای حضور توانمند ایران در اقتصاد جهانی، استفاده از فرصت‌های بازار صادراتی و دسترسی به بازار سرمایه بین‌المللی فراهم گردید.»

وی همچنین در بند 10 نامه خود اذعان کرد : «دارایی‌های مسدود شده مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران آزاد گردید که امکان استفاده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور را در دسترس قرار می دهد.»

سخن پایانی

باید از آقای روحانی سؤال کرد؛ آنچه مرقوم نمودید چه شد؟ برجام خورشید تابان کجاست؟! پس از سه سال وعده، اجرای توافق منوط به فریز برنامه موشکی ایران شد؟! آقای روحانی از رهبری و مردم عذرخواهی کنید.

اگر ایران "فقط متعهد به عرضه" بود، چرا آب سنگین را از کشور خارج کردید؟

روایت سیدیاسر جبراییلی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: آقای عراقچی درباره فروش آب سنگین گفته اند: "تنها تعهدی که ایران دارد اینکه مازاد بر نیاز آب سنگین خود را به بازارهای بین‌المللی برای فروش عرضه کند، اگر خریدار پیدا شد، شد و نشد هم نشد...اگر هم مشتری پیدا نشود در اجرای برجام مشکلی رخ نداده و نه آنها متعهد به خرید هستند و نه ما متعهد به فروش، ما فقط متعهد به عرضه هستیم."

ایشان ظاهرا فراموش کرده اند که چه تبلیغات سنگینی درباره فروش آب سنگین با عنوان "فاز تجاری برجام" به راه انداخته بودند و از این موضوع به عنوان یک دستاورد عظیم یاد می کردند! این فاز تجاری امروز اما ظاهرا یک طرفه شده است: ما فروشنده ایم، خریدار پیدا نشد هم نشد!

ایشان صحیح می فرمایند که اگر آب سنگین ایران خریداری نشود، در اجرای برجام مشکلی پیش نمی آید. اما درباره تعهد ایران در برجام حقیقت را نگفته اند.

بر اساس تعهد دولت یازدهم در برجام، موجودی آب سنگین ایران نباید از 130 تن (و پس از مدرن سازی اراک از 90 تن) تجاوز کند. تبلیغات کرده بودند که قرار است مازاد بر 130 تن به آمریکا و دیگران فروخته شود. اما دولت تدبیر و امید برای اینکه زودتر به روز اجرای برجام برسد، چون مشتری پیدا نشد که نشد، آب سنگین کشور را بار کشتی کرد و به عمان فرستاد تا در آنجا انبار شود و مسقط هزینه انبارداری از ما بگیرد.

ایران تعهد خود را در این باره کاملا انجام داده و آقای عراقچی صحیح می فرمایند که در اجرای برجام هیچ مشکلی پیش نمی آید! در اجرای برجام تا آنجا که به تعهدات ایران مربوط می شود، هیچ مشکلی پیش نمی آید؛ مشکل فقط درباره لغو تحریم هاست که آنهم اهمیت زیادی ندارد. اگر ایران فقط "متعهد به عرضه" بود، چرا آب سنگین را از کشور خارج کردید؟

این نکته نباید فراموش شود که آقایان به گونه ای تبلیغات کرده بودند که گویا من‌بعد، به لطف برجام قرار است ایران آب سنگین تولید کرده و به فروش برساند... و امروز می گویند نشد که نشد!

اوجب واجبات براي ظريف و روحاني

روایت مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: مقام هاي امريكايي، از جمله مايكل مول مسئول اجراي برجام، به صراحت، بهره مندي از عوايد برجام را به اقدامات "فرابرجامي" از سوي ايران مشروط كرده اند. با اين وصف، به يك معنا، كار برجام پايان يافته است حتي اگر ظاهرا توافق برقرار باشد. آنچه اكنون فوريت دارد خروج از برجام نيست بلكه اعلام شجاعانه اين موضوع از سوي دولت است كه آدرس "مذاكره با كدخدا" در سال ٩٢ به مردم داده شد اشتباه بوده است. سخن گفتن با مردم در اين باره و خروج جامعه از فضاي شرطي شده، واجب ترين فريضه اي است كه حسن روحاني و محمدجواد ظريف برعهده دارند. آن وقت است كه معادله پسابرجام در حوزه افكار عمومي ايران درست نوشته ميشود و اين خود به تدريج معادله برجام را هم تصحيح خواهد كرد.

رهبر انقلاب: خانواده شهید بدرالدین خانواده شهادت است

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای عکسی از خانواده‌ شهید بدرالدین منتشر کرده که رهبر انقلاب خطاب به خانواده این شهید می‌فرمایند:

روایت

چرا هیئت نظارت بر برجام گزارش ماهیانه از دستاوردهای برجام را منتشر نمی‌کند؟

سید یاسر جبراییلی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: امروز گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر و تایید شد که ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

در جریان مذاکرات یکی از خواسته های جدی ما از تیم این بود که یک کارگروه بین المللی نیز برای نظارت بر لغو تحریم ها تشکیل شود تا در فواصل معین انجام تعهدات غرب را گزارش کند. اما تیم مذاکره کننده، این پیشنهاد را نپذیرفت، یا نتوانست در توافق بگنجاند.

در مقطع فعلی که برجام منعقد شده است و نمی توان مفادی بدان افزود، این درخواست منطقی را به صورت کاملا حداقلی و در سطح داخلی مطرح می کنیم: چرا هیئت نظارت بر برجام، مانند آژانس، گزارش ماه به ماه درباره نحوه عمل غرب به تعهدات خود و مهم تر از آن، جزئیات دستاوردهای برجام را منتشر نمی کند؟ عدم انتشار چنین گزارش هایی، این شائبه را تقویت می کند که هیئت مذکور نمی خواهد نقض برجام یا بی دستاوردی آن را اعلام عمومی کند.

با شادی صدر چه باید کرد؟ چه نباید کرد؟

یادداشتی از دکتر شهاب اسفندیاری در کانال‌های مختلف تلگرامی‌ بازنشر داشته است که در ادامه ملاحظه می‌کنید:

۱. ابتدا تسلیت باید گفت به همه عاشقان سیدالشهداء (ع) که تصویر هتاکی اخیر، روح و جان آنها را عمیقا آزرده است. مصائب کربلا هنوز هم ادامه دارد. هنوز هم یزیدیان خبیث و ستمکار بر سر بریده فرزند پیغمبر، آن بزرگ منادی آزادی و عدالت، به شادی شراب می خورند. لعنت خدا بر اولین و آخرین آنها. و مگر آن یزیدیان خفاش صفت، از آن جنایت ها و هتاکی ها سودی بردند در خاموش کردن خورشید مکتب اهل بیت (ع)، که این نوادگان پلیدشان با چنین خود ادراری هایی بتوانند؟

۲. اقدام شرم آور، موهن و هتاکانه شادی صدر حتی بر اساس قوانین فعلی بسیاری کشورهای غربی رسما جرم است. او را می توان به جرم برانگیختن نفرت مذهبی ( Inciting religious hatred) مورد محاکمه قرار داد. بسیاری از سازمان های غربی چنین رفتاری از کارکنان خود را به هیچ وجه تحمل نمی کنند چون منافع سازمان آنها تهدید می شود. در وهله اول تمام کسانی که مسلط به زبان هستند باید با نهادها و سازمانهایی که او مزد بگیر و یا کارشناس آنها است تماس گرفته و مراتب انزجار خود از این حرکت او را ابراز کنند. خصوصا می دانم که BBC به دلیل جمعیت مسلمان انگلیس به شدت به این رفتارها حساس است و اگر تعداد قابل توجهی شکایت بشود مانع از تداوم همکاری او خواهد شد.

شاید حتی دولت آمریکا که چند سال قبل به این هتاک جایزه "زن شجاع" داده را می توان واداشت که این اقدام او در توهین به عقاید میلیون ها مسلمان را محکوم کند. هنرمندان و روشنفکران صاحب نام غربی را نیز می توان به واکنش علیه این اقدام شنیع واداشت. حتی آتئیستها هم با چنین حرکاتی که نفرت و خشونت می آفریند مخالف هستند. تنها حقارت و بی سوادی و بی شعوری موجودی عقده ای می تواند منجر به چنین رفتار پستی شود. یک کمپین در فضای مجازی لازم است. به تمام سازمانهای حقوق بشری باید نامه نوشت و این مدافع دروغین حقوق بشر را رسوا کرد. درست است که خیلی از آنها هم دروغگو و متظاهر هستند. ولی چنین حرکت رسوایی در تحریک نفرت و خشونت توسط یک به اصطلاح فعال حقوق بشر آنقدر رسوایی بزرگی هست که نتوانند آنرا نادیده بگیرند. لااقل دیگر تریبون مفت در اختیار او قرار نمی دهند.

۳. آرزوی موجودی حقیر و آکنده از نفرت و عقده مانند شادی صدر این است که تبدیل به قهرمان آزادی بیان در برابر عده ای وحشی شود. این افتخار را رایگان به او نبخشیم. وحشی و خشونت طلب و افراطی خود کثیف اوست.

۴. زن بودن شادی صدر هیچ ربطی به این اقدام رذیلانه اش ندارد. در محکوم کردن این هرزه نگاری او، خدای ناکرده مقام زن را خدشه دار نکنیم. از تعابیر توهین آمیزی که به زن بودن او باز می گردد استفاده نکنیم. زشت بودن چهره او هم ربطی به این کثافت کاری اش ندارد. زنان شریف و مومن بسیاری ممکن است زیبا نباشند. پس در محکومیت او نباید به زشت رویی او اشاره کرد.

۵. میدان مبارزه و مواجهه اینجا، تنها میدان اسلام و کفر نیست. این میدان مبارزه شرافت و دنائت است. میدان مبارزه نفرت پراکنی و انسان دوستی است. میدان مبارزه افراطی گری و عقلانیت است. میدان مبارزه جنگ افروزان و صلح طلبان است. شادی صدر با این با افتخار خودش را به یکی از مانکن های تزئین کننده مجالس دونالد ترامپ تبدیل کرد. پرچمدار نفرت و خشونت و اسلام هراسی امروز ترامپ است و شادی صدر با این عکس خود در واقع با افتخار، کف کفش های آلوده ترامپ را لیسیده است. نوش جانش!

اعتراف بی بی سی به شکست هاشمی

روایت دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

در پنجمین دوره انتخابات خبرگان، بی بی سی همه اعتبار حرفه ای خود را برای کمپین رای منفی پای کار آورد تا انتخابات خبرگان به نفع هاشمی و جریان غیرانقلابی مهندسی شود.

اعتراف بی بی سی به شکست هاشمی

پس از تعیین آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان، بی بی سی با اعتراف به شکست خود و جریان غیرانقلابی با محوریت هاشمی، گفت : «هاشمي سه هدف را درخبرگان داشت كه با انتخاب [ آیت الله ] جنتي از دست رفت.»

رياست هاشمي يا شخصي نزديك به او بر خبرگان؛

افزايش نظارت بر رهبری [چالش با رهبری]؛

تشكيل شوراي رهبری [ با عضویت هاشمی].

نتیجه

خبرگان ملت با اقدامی انقلابی دشمنان را مأیوس و معترف به شکست نمودند؛ در این میان چهار نکته در تاریخ ثبت شد.

اول: برنامه ریزی آقای هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان و تضعیف ستون خیمه انقلاب ( ولایت و رهبری)؛

دوم : تلاش مشترک رسانه های آمریکا، انگلیس و هاشمی برای مهندسی انتخابات خبرگان و حذف افراد انقلابی از خبرگان؛

سوم: آقای هاشمی بر خلاف تأکید حضرت امام ( پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد ) عمل کردند.

چهارم: علیرغم اقدامات هاشمی، هیچ نتیجه‌ای عاید ایشان و حامیانشان نشد.

سوال هاي اصلي كه مدافعان برجام بايد به آنها پاسخ بدهند

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

١- آيا رفتار امروز امريكا واقعا مصداق عدم پاي بندي به برجام است يا اينكه در برجام بيش از اين تعهدي نداده؟

٢- اگر امريكا دچار عدم پاي بندي است دولت اقاي روحاني و مدافعان برجام چه راهبردي براي پاي بند كردن آن دارند؟

٣- بعلاوه، آيا دولت اين عدم پاي بندي را پيش بيني مي‌كرد يا خير؟

٤- اگر امريكا بيش از اين تعهدي نداده دفاع از مطلوبيت برجام و "افتخار ملي و تاريخي" خواندن آن، چه معنايي دارد؟



[1]- امام خمینی ایشان را به نام "خواهر طاهره" خطاب می‌کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • نسل سومی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    دو شکست برای بی بی سی کثیف اول شکست نماینده ی مورد تاییدش دوم انتخاب عمار انقلاب به ریاست مجلس خبرگان رهبری
  • دهاتی ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک. لعنت ابدی خداوند بر این زنک مرتد ملعون این عفریته شرابخوار سیاه روی سیاه دل. الهی به حق خون مطهر مولایمان سیدالشهداء علیه السلام به زودی خبر هلاکت ذلت بار این هندجگرخوار را بشنویم آمین
  • 182 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    خاک بر سر شادی صدر. آشغال زباله مثلا" اسم مادرش هم ام اابنین بوده.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اعتراف بی‌بی‌سی به شکست هاشمی
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    فونتت عوض شد مشرق جان
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    احسنت
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق این تحلیل هارو خودت انجام میدی ؟؟؟
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خیلی کوتاه بود این بخش
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مرگ بر بی بی سی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس